- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Noi proiecte de infrastructură: Autostrada Dunăre-Marea Neagră şi metroul Bragadiru-Voluntari de 3,1 miliarde de euro
Autostrada Montana între Borş şi Ungheni, autostrada Dunăre-Marea Neagră între Constanţa-Bucureşti-Craiova-Constanţa, magistrala de metrou Bragadiru-Voluntari şi cea către Otopeni se numără printre propunerile pe care România le-a înaintat Comisiei Europene spre a fi finanţate dintr-un fond special de 21 de miliarde de euro, destinat investiţiilor strategice din Uniunea Europeană.
Noi proiecte de infrastructură: Autostrada Dunăre-Marea Neagră şi metroul Bragadiru-Voluntari de 3,1 miliarde de euro (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Pe lista propunerilor transmise de guvernul de la Bucureşti apar proiecte care nu au fost incluse în masterplanul general de transport, documentul care arată ce priorităţi ar trebui să aibă România în materie de infrastructură de transport până în 2030.
Cea mai importantă investiţie pentru care România cere bani din acest fond de 21 de miliarde de euro este Autostrada Montana, care va parcurge România de la vest la est, prin nordul ţării, între Borş-Gilău-Turda-Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, proiectul având un cost estimat la 7,5 miliarde de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Comisiei Europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
Un alt proiect mare de infrastructură rutieră este autostrada Dunăre-Marea Neagră (Constanţa-Bucureşti-Alexandria-Craiova-Dr. Tr. Severin-Lugoj-Timişoara-Arad-Nădlac), cu un cost de 6,3 miliarde de euro. De asemenea, România a mai propus Comisiei Europene o autostradă de centură pentru Capitală, cu o valoare estimată la 1,6 miliarde de euro. Căile ferate pe care Palatul Victoria vrea să le finanţeze cu bani din fondul special instituit de Comisia Europeană sunt Oradea-Ungheni (4,3 mld. euro) şi Suceava-Giurgiu (2,8 mld. euro).
De asemenea, şi proiectele de metrou se numără printre propunerile României spre a fi finanţate din acest fond special: magistrala Bragadiru-Voluntari (3,1 mld. euro) sau metroul către Otopeni (1,3 mld. euro).
Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO