Numărul ATACURILOR CIBERNETICE a crescut. Care sunt ţintele

Numărul atacurilor cibernetice a crescut cu 42% în 2012 în întreaga lume, IMM-urile şi subcontractanţii acestora fiind ţintele preferate ale infractorilor, potrivit raportului anual al companiei americane de securitate informatică Symantec.

Urmărește
555 afișări
Imaginea articolului Numărul ATACURILOR CIBERNETICE a crescut. Care sunt ţintele

Numărul ATACURILOR CIBERNETICE a crescut. Care sunt ţintele (Imagine: Shutterstock)

"Concepute pentru furturi de proprietate intelectuală, aceste atacuri de spionaj cibernetic afectează tot mai mult sectorul industrial, precum şi IMM-urile care au sub 250 de salariaţi şi care reprezintă obiectul a 31% dintre aceste atacuri", în comparaţie cu 18% în 2011, notează raportul publicat marţi.

"IMM-urile se simt adeseori la adăpost de aceste atacuri, însă infractorii informatici sunt atraşi de coordonatele lor bancare, datele lor comerciale şi proprietatea intelectuală. Infrastructura şi practicile lor de securitate sunt adesea inadecvate", precizează Symantec.

Odată ce website-urile acestor companii sunt compromise, acestea "sunt apoi utilizate în atacuri cibernetice de amploare şi atacuri de tip «Watering Hole»", explică grupul.

"Pentru acest tip de ameninţare, hackerul infectează un website, ca de exemplu un blog sau un site al unei întreprinderi, accesat frecvent de victima vizată. Odată ce victima se conectează, un program de atac se instalează în calculatorul său, fără ca acesta să ştie", precizează Symantec.

Companiile industriale sunt primele organizaţii luate în vizor de aceste atacuri în 2012, urmate de instituţiile guvernamentale, precizează raportul.

"Infractorii informatici ţintesc tot mai mult lanţurile logistice şi sistemele de subcontractare, pentru a obţine informaţii sensibile ale marilor companii şi proprietate intelectuală de mare valoare", potrivit Symantec.

Symantec precizează că directorii nu sunt primii afectaţi. În 2012 cele mai frecvente ţinte au fost angajaţii care au acces la capitalul informaţional al companiilor (27%), care au aşadar acces la proprietatea intelectuală, alături de diviziile de vânzări (24%).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici