- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2019, 17:48)
- Departamentul Economic
O cunoscută companie auto va limita viteza maximă a automobilelor sale la 180 km/h. Anul în care decizia va intra în vigoare
Producătorul auto Volvo intenţionează să limiteze viteza maximă a tuturor automobilelor sale la 180 km/h, începând cu anul 2020, pentru a transmite un semnal de alarmă cu privire la riscurile generate de viteza excesivă, informează compania.
Urmărește
3395 afișări
O cunoscută companie auto va limita viteza maximă a automobilelor sale la 180 km/h
Compania vrea ca, începând cu anul 2020, nicio persoană să nu mai fie rănită sau ucisă într-o maşină nouă Volvo. „Doar tehnologia nu va reuşi să elimine complet accidentele, de aceea Volvo Cars îşi îndreaptă atenţia asupra comportamentului şoferilor”, arată documentul.
Cercetările făcute de Volvo Cars au identificat trei elemente ce reprezintă lacune în procesul de stopare a accidentelor grave, iar viteza excesivă este una dintre cauzele predominante.
”Datorită cercetărilor noastre, suntem conştienţi de zonele ce ridică probleme atunci când vine vorba de a pune capăt rănirilor grave şi accidentelor mortale în maşinile noastre. Poate limitarea vitezei maxime nu va rezolva toate problemele, dar merită implementată pentru a putea salva chiar şi o singură viaţă”, spune Håkan Samuelsson, preşedinte şi CEO al Volvo.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TikTok respinge zvonurile că Elon Musk va cumpăra platforma, înainte de a fi interzisă în SUA: „Pură ficțiune”
-
Radu Mihaiu: Reforma administrativ-teritorială a României este absolut necesară
-
O companie aeriană vrea restricţii la alcool în aeroporturile din Europa
-
PNL acuză campanii de dezinformare şi cere eforturi coordonate împotriva propagandei estice
În afara limitării vitezei maxime, compania cercetează modul în care combinaţia dintre controlul inteligent al vitezei şi tehnologia geofencing ar putea pe viitor reduce automat viteza automobilelor în apropierea şcolilor şi spitalelor.
”Ne dorim să pornim o conversaţie despre cum producătorii auto au dreptul, sau poate chiar obligaţia de a implementa tehnologii care să schimbe comportamentul şoferilor şi să abordeze subiecte precum viteza excesivă, intoxicarea sau neatenţia”, spune Håkan Samuelsson.
”Oamenii pur şi simplu nu recunosc pericolul iminent al vitezei”, spune Jan Ivarsson, unul dintre liderii experţi în siguranţă ai Volvo Cars.”Ca fiinţe umane, toţi înţelegem pericolul când vine vorba de şerpi, păianjeni sau înălţimi. Când vine vorba de viteză însă, nu se întâmplă la fel”, explică Jan Ivarsson. ”Oamenii conduc de cele mai multe ori prea repede într-un anumit context de trafic şi au o capacitate slabă de adaptare a vitezei în relaţie cu traficul şi propriile abilităţi de a conduce. E nevoie să susţinem comportamentul responsabil al şoferilor şi să îi ajutăm pe aceştia să înţeleagă că excesul de viteză este foarte periculos.”
În afară de viteză, celelalte două probleme nerezolvate sunt intoxicarea şi neatenţia. Deşi condusul conduci sub influenţa alcoolului sau a drogurilor este ilegal în cea mai mare parte a lumii, acesta rămâne motivul principal al accidentelor mortale de pe şosele. Neatenţia cauzată de telefoanele mobile sau de alte aspecte care afectează prezenţa activă în trafic reprezintă un alt factor care cauzează accidente şi decese. Din multe puncte de vedere este la fel de periculos ca atunci când şoferii conduc în stare de ebrietate.
Volvo activează din anul 1927. În prezent compania are vânzări de 642.253 de autoturisme în 2018, în aproximativ 100 de ţări. Din 2010, Volvo Cars e deţinută de Zhejiang Geely Holding (Geely Holding). A făcut parte din Swedish Volvo Group până în 1999, când compania a fost cumpărată de Ford Motor Company din SUA. În 2010, Volvo Cars a fost achiziţionată de Geely Holding.
În România, autoturismele Volvo sunt distribuite de compania EIT sucursala Forum Auto, companie cu aproape 20 de ani de activitate pe piaţa locală.
Citește pe alephnews.ro: Statuile lui Donald Trump ca Buddha au devenit un „must-have” în China. Vândute online, ele costă între 140 și 2.600 de euro
Citește pe www.zf.ro: În timp ce gazul din Marea Neagră deja a început să se vândă, România are o listă de 22 de centrale de energie care vor avea nevoie de peste 8 mld. metri cubi pe an, cam cât se va scoate anual din Neptun Deep. Care este stadiul pe fiecare proiect?
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Fostul premier Mihai Tudose, către Dăncilă: Una e să tai mere, alta să pleci cu pomul. Veniţi cu variantă de buget adaptată?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israel și SUA continuă la Doha negocierile privind acordul de încetare a focului în Gaza. Trump își menține avertismentul că „se va dezlănțui iadul în Orientul Mijlociu” dacă Hamas nu eliberează ostaticii până la învestirea sa de pe 20 ianuarie
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Ţara care nu mai vrea să le cumpere străinii casele. Guvernul a impus taxe uriaşe pentru persoanele din afara UE care vin să cumpere proprietăţi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce s-a descoperit pe cadavrul femeii ucise din Bragadiru. Medicii legiști au examinat trupul
CANCAN.RO
Cu cât se vinde o monedă de 5 lei pe OLX, în 2025. Poate fi o „comoară” pentru colecționari!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe