Opinie Cristian Hostiuc, ZF: Cuvântul pe care îl veţi urî cel mai mult în următorul deceniu

În ultimii 7 ani cuvântul pe care l-am urât cel mai mult a fost criză. Acum că această criză care a lovit în întreaga lume îşi pierde din putere, economia românească se va confrunta cu un nou cuvânt - consolidare.

Urmărește
994 afișări
Imaginea articolului Opinie Cristian Hostiuc, ZF: Cuvântul pe care îl veţi urî cel mai mult în următorul deceniu

Opinie Cristian Hostiuc, ZF: Cuvântul pe care îl veţi urî cel mai mult în următorul deceniu

O operaţiune prin care se ascunde următoarea etapă de după criză, continuarea restructurării companiilor, dar într-o formă mai fină: stoparea de noi angajări, reduceri de personal prin unirea unor operaţiuni sau a unor departamente, înlocuirea elegantă a angajaţilor cu vechime şi cu salarii mari cu cei din poziţiile de middle pentru a se reduce costul salarial total al firmei, externalizarea unor servicii cu tot ce implică acest lucru, mutarea în alte sedii cu o chirie mai redusă etc.

Multă lume realizează acum că veniturile nu vor creşte conform proiecţiilor din buget, având în vedere că cererea stagnează sau a devenit mai pretenţioasă, nu mai există inflaţie şi nici depreciere de curs, iar singura modalitate de a obţine marjă de profit este de a reduce costurile.

În criză am auzit acest cuvânt, consolidare, la discuţiile dintre autorităţile române şi FMI. Toată lumea vorbea despre consolidarea bugetului, care nu însemna altceva decât reducerea aparatului administrativ prin pensionare şi stoparea înlocuirilor, blocarea majorărilor de cheltuieli, reducerea agenţiilor guvernamentale, încadrarea în celebrul deficit bugetar etc.

De câţiva ani cuvântul consolidare s-a transferat în sectorul companiilor, nu că el nu ar fi fost. Dar de acum acesta va fi mult mai prezent în viaţa firmelor şi a angajaţilor.

Când vrei să creşti nu te uţi la costuri, plăteşti oricât, iar profitul nu contează. Când vrei să te consolidezi, te uiţi atent la costuri, iar profitul chiar contează. Economia românească nu este atât de puternică şi nu există afaceri suficiente încât să acomodeze atât de multe companii, bănci, case de avocatură sau consultanţi. De fapt, nu există business pentru toţi.

Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici