Peste 10.000 de joburi noi şi investiţii de 1 miliard de euro anunţate de companii în primele două luni ale anului

Retailerii, firmele de IT, producătorii de componente auto, centrele de outsourcing, dar şi investitorii în parcuri eoliene au anunţat că vor crea peste 10.000 de joburi anul acesta pe piaţa locală, iar investiţiile programate depăşesc - cel puţin pe hârtie - un miliard de euro, potrivit datelor centralizate de ZF pe baza anunţurilor făcute de companii în primele două luni ale anului.

Urmărește
446 afișări
Imaginea articolului Peste 10.000 de joburi noi şi investiţii de 1 miliard de euro anunţate de companii în primele două luni ale anului

Peste 10.000 de joburi noi şi investiţii de 1 miliard de euro anunţate de companii în primele două luni ale anului (Imagine: Sebastian Sascau/Mediafax foto)

Lidl, Mega Image, Wienerberger, Genpact, Emerson sau Autoliv sunt doar câteva dintre companiile care au anunţat planuri ambiţioase de angajare pentru anul acesta, recrutând sute de români care să lucreze în noile magazine deschise sau care să facă parte din echipa de angajaţi rezultată ca urmare a extinderii capacităţilor de producţie.

Şi plecarea Nokia de la Jucu (Cluj) de anul trecut a lăsat loc de noi investiţii pentru companii. Producătorul italian de electrocasnice De'Longhi SpA a anunţat că va achiziţiona facilităţile de producţie Nokia din Jucu, într-o investiţie de 30 de milioane de euro, care va genera între 600 şi 1.000 de noi locuri de muncă. La scurt timp, şi grupul german Bosch a anunţat că va demara o investiţie în parcul industrial Tetarom III, investiţia fiind de 77 de milioane de euro până în 2015 şi va genera circa 2.000 de noi locuri de muncă (din care 300 anul acesta).

"Avem foarte multe proiecte în lucru momentan. Am observat că în ultimele şase luni a crescut foarte mult numărul de cereri de proiecte, sunt mai multe discuţii pe partea de recrutare, iar acest lucru se întâmplă în toată ţara, noi având acoperire naţională (Cluj, Iaşi, Bucureşti, Arad, Timişoara). Angajările nu se fac neapărat pe baza faptului că au crescut anumite pieţe, ci pentru că unele businessuri au câştigat cotă de piaţă în detrimentul altora mai mici, care şi-au închis unităţile de producţie", a spus Ovidiu Vâlceanu, managerul firmei cu activităţi de recrutare, selecţie şi consultanţă în resurse umane Sales Consulting cu sediul principal în Cluj. El conduce, de asemenea, şi firma de training Know!, iar cele două businessuri pe care le are au avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1,1 milioane de euro, în creştere cu 15-30% faţă de 2010.

Citeşte mai multe despre joburile şi investiţiile anunţate de companii pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici