- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.02.2017, 06:30)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a ajuns la 2,55 miliarde de lei, crescând cu peste 9%, în 2016, comparativ cu 2015, potrivit unui raport Gfk TEMAX.
Urmărește
1172 afișări
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015 (Imagine: Cristi Vatavu / Mediafax Arhiva Foto)
Potrivit raportului GfK TEMAX, electronicele au raportat o creştere de 20,2% în 2016, comparativ cu 2015, acestea generând vânzări în valoare de 463 de milioane de lei.
Televizoarele cu dimensiuni şi rezoluţii superioare ale ecranelor se află pe un trend ascendent în trimestrul al patrulea din 2016, iar boxele mici şi boxele cu sistem de andocare au înregistrat cea mai mare rată de creştere, urmate de sistemele Audio.
În schimb, sistemele video şi de înregistrare, împreună cu sistemele de navigare auto, au continuat să scadă în trimestrul al patrulea.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
În 2016, comparativ cu 2015, electrocasnicele mari au înregistrat cea mai mare creştere, de 20,8%, ajungând la 577 de milioane de euro, în timp ce electrocasnicele mici au raportat o creştere de 20,2%, generând vânzări de 178 de milioane de euro.
La capitolul electrocasnice mari, piaţa a încetinit ritmul de creştere în trimestrul al patrulea din 2016. Majoritatea categoriilor au suferit eroziuni de preţ în 2016, cu toate că a crescut interesul consumatorilor pentru produse cu specificaţii superioare.
Campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru electrocasnicele mici precum aspiratoare şi aparate pentru prepararea băuturilor calde, potrivit datelor transmise.
Totuşi, aparatele de îngrijire a părului au înregistrat cele mai scăzute evoluţii în ultimele trei luni din 2016, având şi eroziuni de preţ considerabile. Cererea pentru cele mai importante subcategorii a scăzut în trimestrul patru din 2016 comparativ cu perioada similară din 2015.
Ponderea camerelor digitale cu zoom digital a continuat să crească în trimestrul patru, contribuind astfel la evoluţia generală a acestui segment. În schimb, camerele digitale au continuat să aibă evoluţii negative, înregistrând o descreştere mai mare în trimestrul al patrulea comparativ cu trimestrul al treilea din 2016.
Astfel, domeniul foto a înregistrat o scădere de 14,6%, în 2016, faţă de 2015, şi a ajuns la 25 de milioane de euro, iar imprimantele, multifuncţionalele şi consumabile au consemnat un declin de 3,5% şi au generat vânzări de 64 de milioane de lei.
În ultimele trei luni, cererea pentru cartuşele laser şi cele cu cerneală a crescut, dar interesul consumatorilor pentru imprimante a scăzut constant.
Cea mai mare scădere a înregistrat-o domeniul IT, de 15,1%, şi a ajuns la 419 milioane de euro.
Camerele web şi mouse-urile au fost singurele categorii IT care au înregistrat evoluţii pozitive. Tabletele au scăzut cel mai mult, urmate de sistemele de tip desktop şi laptopuri.
Sectorul telecom a înregistrat o creştere de 12% în 2016, faţă de 2015, ajungând la 824 de milioane de euro.
În domeniul telecom s-a înregistrat o creştere semnificativă pe segmentul de telefoane cu ecrane mari, dar rata de creştere pentru telefoanele inteligente a încetinit în ultimele trei luni din 2016.
Citeşte şi: Eurostat: Salariul minim pe economie din România este al doilea cel mai mic din UE, după Bulgaria
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36