Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a ajuns la 2,55 miliarde de lei, crescând cu peste 9%, în 2016, comparativ cu 2015, potrivit unui raport Gfk TEMAX.

Urmărește
1171 afișări
Imaginea articolului Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015 (Imagine: Cristi Vatavu / Mediafax Arhiva Foto)

Potrivit raportului GfK TEMAX, electronicele au raportat o creştere de 20,2% în 2016, comparativ cu 2015, acestea generând vânzări în valoare de 463 de milioane de lei.

Televizoarele cu dimensiuni şi rezoluţii superioare ale ecranelor se află pe un trend ascendent în trimestrul al patrulea din 2016, iar boxele mici şi boxele cu sistem de andocare au înregistrat cea mai mare rată de creştere, urmate de sistemele Audio.

În schimb, sistemele video şi de înregistrare, împreună cu sistemele de navigare auto, au continuat să scadă în trimestrul al patrulea.

În 2016, comparativ cu 2015, electrocasnicele mari au înregistrat cea mai mare creştere, de 20,8%, ajungând la 577 de milioane de euro, în timp ce electrocasnicele mici au raportat o creştere de 20,2%, generând vânzări de 178 de milioane de euro.

La capitolul electrocasnice mari, piaţa a încetinit ritmul de creştere în trimestrul al patrulea din 2016. Majoritatea categoriilor au suferit eroziuni de preţ în 2016, cu toate că a crescut interesul consumatorilor pentru produse cu specificaţii superioare.

Campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru electrocasnicele mici precum aspiratoare şi aparate pentru prepararea băuturilor calde, potrivit datelor transmise.

Totuşi, aparatele de îngrijire a părului au înregistrat cele mai scăzute evoluţii în ultimele trei luni din 2016, având şi eroziuni de preţ considerabile. Cererea pentru cele mai importante subcategorii a scăzut în trimestrul patru din 2016 comparativ cu perioada similară din 2015.

Ponderea camerelor digitale cu zoom digital a continuat să crească în trimestrul patru, contribuind astfel la evoluţia generală a acestui segment. În schimb, camerele digitale au continuat să aibă evoluţii negative, înregistrând o descreştere mai mare în trimestrul al patrulea comparativ cu trimestrul al treilea din 2016.

Astfel, domeniul foto a înregistrat o scădere de 14,6%, în 2016, faţă de 2015, şi a ajuns la 25 de milioane de euro, iar imprimantele, multifuncţionalele şi consumabile au consemnat un declin de 3,5% şi au generat vânzări de 64 de milioane de lei.

În ultimele trei luni, cererea pentru cartuşele laser şi cele cu cerneală a crescut, dar interesul consumatorilor pentru imprimante a scăzut constant.

Cea mai mare scădere a înregistrat-o domeniul IT, de 15,1%, şi a ajuns la 419 milioane de euro.

Camerele web şi mouse-urile au fost singurele categorii IT care au înregistrat evoluţii pozitive. Tabletele au scăzut cel mai mult, urmate de sistemele de tip desktop şi laptopuri.

Sectorul telecom a înregistrat o creştere de 12% în 2016, faţă de 2015, ajungând la 824 de milioane de euro.

În domeniul telecom s-a înregistrat o creştere semnificativă pe segmentul de telefoane cu ecrane mari, dar rata de creştere pentru telefoanele inteligente a încetinit în ultimele trei luni din 2016.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici