Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto

Andre-Gustave sau André Citroën s-a născut în 1878 în Paris într-o familie numeroasă, fiind al cincilea copil la părinţi, şi a devenit un industriaş francez cunoscut în lume datorită automobilului care îi poartă numele, scrie Business Magazin.

Urmărește
3128 afișări
Imaginea articolului Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto

Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto (Imagine: Citroen.com)

Numele Citroen provine de la "Limoenman", care în limba olandeză înseamnă "omul cu lămâi mici", apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.

André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcţia turnului Eiffel l-a făcut să îşi dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer şi designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naştere al mamei sale, care murise recent.

În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de "V", a intuit mai multe posibilităţi de utilizare a procedeului şi a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.

În 1908, a fost angajat la automobilele Mors şi a reuşit să crească producţia companiei de la 125 de automobile pe an la 1.200. La vârsta de 24 de ani, a pus bazele primei sale companii La Société des Engrenages Citroën (compania de angrenaje), pe care o transformă după Primul Război Mondial într-o companie de produs automobile. Prima maşină Citroën a ieşit de pe linia de asamblare în 1919. De-a lungul anilor construieşte mai multe fabrici în Franţa, iar în 1932, Citroën a devenit al patrulea producător de automobile din lume ca mărime.

Pe lângă faptul că a adus producţia în masă a autovehiculelor în Europa, Citroën a creat o reţea de sedii unde oferea servicii postvânzare, dar a şi implementat mai multe semne de circulaţie în infrastructura franceză.

Costurile pentru dezvoltarea automobilului Traction Avant, care, ironic, va creşte vânzările companiei, a dus la falimentul Citroën în 1934. Compania a fost preluată de creditorul principal, Michelin, apoi reorganizată în 1935.

Conform Business Magazin, André Citroën a rămas în istorie datorită faptului că a adus metodele de reducere a costurilor şi timpului de producţie în industria europeană de automobile.

Maşina introdusă în 1919 a devenit versiunea europeană a modelului Ford T, făcând automobilul accesibil omului obişnuit. Un alt model de succes al companiei îl reprezintă TA 7, aceasta fiind prima maşină populară cu tracţiune faţă.

André Citroën a suferit de cancer la stomac şi a murit în 1935.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici