PROBLEME cu care se confruntă antreprenorii români: Lipsa personalului specializat, accesul limitat la finanţare şi consultanţă

Deficitul de resurse umane specializate, lipsa unui brand puternic, a unui management echilibrat al cash flow-ului, accesul limitat la finanţare şi consultanţă reprezintă cele mai mari probleme ale antreprenorilor români, apreciază consultantul de business american Dale Richards.

Urmărește
480 afișări
Imaginea articolului PROBLEME cu care se confruntă antreprenorii români: Lipsa personalului specializat, accesul limitat la finanţare şi consultanţă

Antreprenorii români se confruntă cu lipsa personalului specializat şi a administrării de cash flow (Foto: Shutterstock / Mediafax Foto)

El apreciază că cele mai mari probleme pe care le au antreprenorii români sunt deficitul de resurse umane specializate, lipsa unui brand puternic care să ofere notorietate şi o garanţie a calităţii, lipsa unui management echilibrat al cash flow-ului şi a unor parteneri strategici, precum şi accesul limitat la soluţiile de finanţare şi consultanţă pe care le au marile companii atât la nivel de grup, cât şi la nivel local.

"În aceste condiţii reale de piaţă, «reţeta» pe care o propune în general consultantul financiar este mai degrabă una de tăiere a cheltuielilor, conform abordării europene de criză. Eu le explic şi le arăt antreprenorilor, cu exemple, de ce nu e recomandat să conduci o afacere cu instrumente vechi. Aici apare diferenţa dintre performanţă şi eşec. Zilele sistemului de conducere autocratic au apus, iar companiile cele mai performante utilizează cu totul alte abordări", a declarat marţi Dale S. Richards, consultant de business şi speaker acreditat de către Vistage International.

El a arătat că, la momentul actual, mediul de business este stresat din punct de vedere financiar la nivel global, în contextul tensiunilor de pe pieţele internaţionale, astfel că oamenii de business ar trebui să-şi conducă afacerile mult mai eficient, să aibă o productivitate mai mare şi să controleze toate fluxurile cu atenţie, având în vedere că accesul la finanţare ar putea fi îngreunat.

"Companiile trebuie să-şi înţeleagă mai bine competitorii, să construiască o relaţie solidă cu clienţii şi să realizeze vânzări cu valoare adăugată, aceşti factori reprezintă cheia succesului în afaceri", a punctat Richards într-o videoconferinţă.

El spune că antreprenorii din România şi angajaţii lor se feresc să-şi asume riscuri, astfel că este inhibată creativitatea.

"Depinde de lideri şi manageri să încurajeze angajaţii să-şi asume riscuri în activitatea lor. Dacă managementul îşi va schimba filosofia de business într-un timp cât mai scurt, oamenii din companie vor reacţiona şi lucrurile vor începe să se schimbe, venind în scurt timp şi rezultatele benefice pentru afacere", a mai spus consultantul.

Richards consideră că sunt necesare, pe de altă parte, programe guvernamentale de susţinere a antreprenorilor debutanţi, precum şi reţele create de business angels, care să pună la dispoziţie fonduri substanţiale pentru cei care sunt la început de drum cu o afacere, oferindu-se să explice autorităţilor din România necesitatea şi importanţa susţinerii antreprenorilor, în special a tinerilor, prin programe de finanţare.

Start-up-urile pot avea succes dacă aduc un plus de inovare de cel puţin 10% în produsele şi serviciile pe care le oferă pieţei faţă de cele existente. Pe de altă parte, acestea se confruntă cu mai multe dificultăţi pentru a supravieţui, printre care accesul la finanţare sau cheltuielile cu personalul.

Dale S. Richards are o experienţă de peste 25 de ani în domeniul dezvoltării afacerilor, oferind consultanţă de business pentru peste 150 de companii, atrăgând pentru acestea un capital de peste 3 miliarde de dolari.

Printre instrumentele folosite de consultantul în afaceri se numără competenţele de coaching, managementul clienţilor, programele de loializare, programele proactive de relaţii cu clienţii, măsurarea parametrilor-cheie de performanţă a unei afaceri, construirea unui brand, sisteme de succes, valoarea sistemelor recurente, analiza concurenţei şi impactul acesteia asupra afacerii.

Richards va susţine o conferinţă la Bucureşti pentru antreprenorii şi managerii români, în perioada 24-26 septembrie 2015, eveniment organizat de Centrul de Etică şi Strategii (CES), o organizaţie non-profit care îşi propune să creeze modele de educaţie în business.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici