- Home
- Economic
- FILIPEŞTII DE PĂDURE, (20.06.2018, 16:50)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Procentajul de carne de pe ambalaje | Radu Timiş, Cris-Tim: Mult timp industria noastră nu a răspuns la întrebările puţin confortabile
Procesatorii de carne nu au fost transparenţi în privinţa procentajului de carne de pe ambalaje, motiv pentru care Cris-Tim a iniţiat o campanie de informare a consumatorilor prin publicarea procentelor de carne de pe ambalaje, a declarat miercuri pentru MEDIAFAX Radu Timiş, preşedintele companiei.
Urmărește
1684 afișări
Radu Timiş, Cris-Tim: Mult timp industria noastră nu a răspuns la întrebările puţin confortabile
„Foarte mult timp industria noastră nu a răspuns la întrebările puţin confortabile şi s-a creat o zonă care nu se discută. Aşa că am vrut să deschidem porţile, să arătăm ce înseamnă industrie, care nu este doar garaj, ci şi tehologie, profesionalism, oameni care ştiu să lucreze cu ultimele sisteme de managemant al calităţii, al eficienţei şi productivităţii, iar asta te face competitiv la nivel global”, a menţionat Radu Timiş, după un tur al fabricii din Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Cris-Tim a lansat o campanie de transparetizare a industriei mezelurilor, reprezentanţii companiei susţinând că sunt primul brand care îşi publică procentele de carne la peste 80% din produsele sale.
„În următoarele trei luni, cred că vom fi impactaţi undeva la 1,8 milioane de euro, ceea ce am calculat. Cu scumpirea cărnii în următoarele două luni cred că ne va duce la aproape 2,5-3 milioane de euro. Trendul de scumpire a cărnii este până în luna septembrie, după care începe să se liniştească şi se revine la preţurile de acum o lună”, a declarat preşedintele companiei.
Radu Timiş spune că implementarea campaniei de etichetă curată lansată în 2017 a impactat compania din punct de vedere financiar cu trei milioane de euro „din pricina înlocuirii amidonului soia cu carne, dar după creşterea volumelor de vânzări am compensat pierderea”.
Preşedintele companiei a precizat că în privinţa cărnii, cele mai mari probleme sunt la porc, deoarece pe piaţa locală nu se găsesc cantităţile necesare din pricina faptului că fermierii români crescători de porci nu şi-au integrat afacerile.
„Vita vine în proporţie de 100% de la producătorii locali, oaia la fel, puiul vine în proporţie de 30-40% de la noi, porcul vine undeva la 20%. Pentru că în rest nu le găsim. De ce nu le luăm de aici? Aducem din ţări precum Germania, Polonia, Italia, Anglia. Pentru că nu le găsim”, menţionează Radu Timiş.
„Noi suntem, la nivel eurpean liberi ca piaţă. Vin produse cu un anumit preţ. Dacă cel care exportă în România are un preţ mic şi noi avem un preţ mare, avem o problemă. Şi atunci şi producătorul european, când se uită aici, are o problemă de preţ pe care nu-l poate mări când vrea şi cum vrea pentru că suntem legaţi de supermarket. Dacă tu ai o carne mai scumpă în România şi una mai scumpă în Polonia, ai o problemă. Pentru că nu pot să merg la supermarket să-i spun că s-a scumpit carnea, pentru că îmi vor spune să fii sănătos, găseşte-ţi carne. Nu poţi să joci că ai un interes naţional, că eşti patriot sau că vrei să iei carne din România. Românii care sunt în zona de creştere a porcului, care au ferme şi fac abatorizare, tranşare, aşa cum noi o mare parte din business-ul nostru l-am integrat, oare de ce nu fac şi ei acelaşi lucru?”, spune directorul Cris-Tim.
Radu Timiş a mai precizat că în sectorul procesării cărnii competiţia este forte mare, iar în faţa multinaţionalelor întreprinderile mici şi mijlocii nu pot să rămână pe piaţă decât prin obţinerea unor produse de calitate superioară.
„Acum, când multinaţionalele sunt aici, facem de 10 ori mai mult decât ele. N-ai decât o şansă. Să fi de 10 ori mai combatant în ceea ce faci. Una din strategiile pentru viitorul industriei cărnii este să facem produse foarte bune, de bună calitate, produse sigure. Acum 18 ani, chioşcul pe care îl aveam vindea o tonă de mezel pe zi, astăzi dacă avem clienţi care vând într-o lună o tonă este extraordinar”, a mai adăugat Radu Timiş.
Preşedintele Cris-Tim a mai menţionat că se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de 10% în 2018.
Cris-Tim are 2.600 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 145 de milioane de euro. Compania are mai multe divizii: de procesare a cărnii, ready meal, business-ul de lactate şi cel de vin cu care compania se aşteaptă să intre pe piaţă anul viitor.
Citeşte şi: Raport al Comisiei Europene: În ritmul actual, datoria publică a României va ajunge la 60% din PIB până în 2028
Citeşte şi: KFC România a câştigat premiul Francizatul Anului la Convenţia Francizaţilor YUM! din SUA
Citeşte şi: O poveste ca în Silicon Valley: o companie americană a cumpărat cu câteva "milioane de dolari" un start-up românesc din IT
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 10:40