„Noi propunem un tarif de referinţă la fiecare categorie de poliţă RCA, iar asigurătorilor le va fi greu să marketeze oferte cu preţuri de 4-7 ori mai mari. De asemenea, introducem conceptul de client cu risc maxim, iar de implementarea acestor soluţii se va ocupa asociaţia Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR). În cazul clienţilor cu risc maxim, dacă un astfel de client va primi trei oferte în care i se cer tarife exagerat de mari, acesta se va adresa către BAAR, iar Biroul va determina un preţ care va fi mult mai mic. BAAR va repartiza acest cost către societăţile membre de asigurări în funcţie de cota deţinută de acestea în cadrul asociaţiei”, a spus prim-vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), după o dezbatere publică desfăşurată marţi la Comisia de Buget-Finanţe a Camerei Deputaţilor.
La dezbatere participă reprezentanţi ai ASF, dar şi ai transportatorilor (UNTRR, FORT, COTAR, APTE 2002) şi ai asigurătorilor (UNSAR, UNSICAR).
Tarifele RCA sunt plafonate în funcţie de categoriile de autovehicule şi de statutul proprietarilor auto (persoane fizice sau juridice), termenul până la care se menţine plafonarea fiind data de 18 mai 2017.
Reprezentanţii asigurătorilor îşi doresc o mărire a tarifelor RCA, argumentând că daunalitatea plătită de ei este din ce în ce mai mare, iar accidentele cu urmări severe – şi care presupun despăgubiri de valori foarte mari – s-au înmulţit în ultima perioadă.
De cealaltă parte, transportatorii îşi doresc să se limiteze tarifele RCA, argumentând că societăţile de asigurare realizează profituri foarte mari pe baza unei poliţe care, fiind obligatorie, ar trebui să aibă preţuri suportabile pentru cei care le plătesc. Concret, şoferii propun ca tarifele RCA să fie calculate după formula „totalul daunei plus 5%”, astfel încât ambele părţi să poată suporta povara acestor tarife percepute ca sistem de taxare.
Citeşte şi: Apa Nova SCHIMBĂ structura tarifară în Bucureşti: Cresc costurile pentru canalizare, scad cele pentru apa potabilă. Cum motivează decizia şi ce impact va avea aceasta
Citeşte şi: Creşteri ale cifrei de afaceri în comerţul auto şi serviciile pentru populaţie faţă de 2016
Citeşte şi: STATUL ia tot mai mult din BANII angajaţilor: Decalajul dintre salariile brut şi net a crescut la 868 de lei
Citeşte şi: Sindicatele şi administraţia Complexului Energetic Oltenia s-au înţeles să disponibilizeze, în mai, 1.000 de persoane
Citeşte şi: Patronatele din transporturi ameninţă cu proteste dacă plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită