- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Rezultatele financiare Google pentru trimestrul patru au dezamăgit, provocând scăderea acţiunilor
Veniturile Google au crescut anul trecut cu 29%, la 39,7 miliarde dolari, iar profitul net a urcat cu 14%, la 9,7 miliarde dolari, însă rezultatele financiare pentru trimestrul al patrulea s-au plasat sub estimările analiştilor, provocând scăderea acţiunilor companiei cu 9%.
Rezultatele financiare Google pentru trimestrul patru au dezamăgit, provocând scăderea acţiunilor (Imagine: Mediafax foto/AFP)
Estimările Wall Street au fost umflate de aşteptările extrem de optimiste privind comerţul online în perioada sărbătorilor de iarnă, însă reducerea sumelor încasate de companie pentru publicitatea prin căutări online a condus la venituri şi profit sub aşteptări, situaţie foarte rară pentru Google.
Veniturile din trimestrul al patrulea au urcat cu 25%, la 10,5 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat uşor, de la 2,5 miliarde de dolari la 2,7 miliarde de dolari.
Mai mulţi analişti au observat imediat scăderea de 8% a indicatorului "cost pe click", care reprezintă banii plătiţi companiei pentru publicitatea prin căutări online. Piaţa se aştepta la creşterea acestui indicator.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Google a căutat să pună accent pe creşterea afacerilor pe segmente mai noi, precum display advertising, publicitate pe platforme mobile sau reţele sociale.
Directorii companiei susţin că scăderea indicatorului cost pe click a fost cauzată în principal de impactul fluctuaţiilor valutare şi de schimbarea formatelor de advertising.
Noile formate au crescut puternic, cu 34%, volumul click-urilor efectuate de utilizatori pe spoturile publicitare, însă au condus la scăderea tarifelor percepute, explică Google.
Unii analişti consideră însă că strategia companiei în privinţa publicităţii pe telefoane şi tablete, care se estimează că atrage tarife mai mici, a avut o influenţă negativă mai puternică asupra indicatorului cheie.
Google investeşte tot mai mult în servicii destinate telefoanelor şi gadget-urilor mobile şi în reţele de socializare.
Compania susţine că numărul utilizatorilor reţelei de socializare Google+ a urcat în trimestrul al patrulea cu 50 de milioane, la 90 de milioane, dintre care 60% folosesc cel puţin odată pe zi serviciul, iar 80% săptămânal.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:15
Ministrul de Externe din Ucraina susţine „pacea prin forţă” într-un mesaj către Marco Rubio
-
astăzi, 09:42
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE