- Home
- Economic
- LONDRA, (11.07.2013, 14:50)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Rolls-Royce încearcă revenirea la navigaţia cu pânze, din cauza preţurilor carburanţilor
Rolls-Royce Holdings, companie cunoscută în principal pentru motoare de avion, dezvoltă un vas maritim cu propulsie pe bază de pânze şi bio-metan, în contextul noilor reglementări privind emisiile poluante, care forţează transportatorii să opteze pentru carburanţi mai costisitori.
Urmărește
1421 afișări
Rolls-Royce încearcă revenirea la navigaţia cu pânze, din cauza preţurilor carburanţilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Rolls-Royce consideră că modificarea condiţiilor din industria transporturilor maritime va facilita începutul unei noi ere a vasului cu pânze, transmite Bloomberg.
Compania britanică anticipează o nouă paradigmă în domeniul navelor cargo, cu un design mai hidrodinamic şi sisteme de propulsie hibridă.
Astfel, Rolls lucrează la dezvoltarea unei nave capabile să transporte 4.500 de tone, împinsă de o pânză cu înălţimea de peste 50 de metri şi motoare pe bio-metan.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
"Suntem la începuturile tranziţiei către o nouă eră", a declarat Oskar Levander, vicepreşedinte pentru inovaţie la divizia maritimă a Rolls-Royce, care anticipează că industria va merge spre combustibili alternativi, gaz natural lichefiat şi sisteme de propulsie eoliană de înaltă complexitate.
Primele proiecte de ambarcaţiuni cu propulsie hibridă datează de acum 150 de ani, când pânzele au fost înlocuite de motorul cu aburi.
Prototipul B9 pregătit de Rolls va avea o lungime de 100 de metri, iar sistemul principal de propulsie va fi o pânză ridicată pe un catarg automatizat. Motoarele pe bio-metan vor reprezenta sistemul secundar de propulsie.
La faza de proiectare participă şi designerul Rob Humphreys, care elaborează iahturi de competiţie pentru Cupa Americii.
Rolls-Royce va furniza şi o centrală capabilă să producă metan prin arderea deşeurilor, iar pânza şi motoarele pe bio-metan vor putea fi utilizate şi simultan, în configuraţii optime adaptate condiţiilor de călătorie.
Aproximativ 90% din flota cargo la nivel mondial este propulsată de carburant tradiţional, care deşi relativ ieftin, cu un cost mediu de aproximativ 600 de dolari pe tonă, este unul dintre cele mai grele şi poluante produse din petrol, cu un conţinut sulfuros de 3,5%.
Organizaţia Maritimă Internaţională a coborât începând de la 1 iulie 2010 limita de conţinut de sulf în carburant la 1% pentru mai multe zone, printre care Canalul Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică şi porţiuni vaste din ţărmul Statelor Unite.
De la 1 ianuarie 2015, navele care călătoresc prin aceste zone trebuie să treacă la carburanţi cu un conţinut de sulf de maximum 0,1%. Până în 2020, toate vasele maritime care circulă pe oceane vor fi limitate la maximum 0,5% sulf în combustibil, potrivit calendarului impus de organizaţie.
Navele cu propulsie eficientă şi emisii mai reduse de gaze cu efect de seră sunt mai scumpe, necesitând o investuţie iniţială mai ridicată, însă Rolls-Royce susţine că acest cost suplimentar poate fi recuperat în 3-5 ani datorită eficienţei ridicate.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe