Companiile din grupul Petrom vor contesta amenda, de 503,8 mil. lei, aplicată de Concurenţă

Publicat: 10 01. 2012, 15:30
Actualizat: 06 11. 2012, 17:00

Petrom a fost amendată cu 366,53 milioane lei, iar OMV Petrom Marketing a fost sancţionată cu 137,28 milioane lei, potrivit unui comunicat transmis de Petrom Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Amenda pentru Petrom reprezintă 2,62% din cifra netă de afaceri înregistrată în 2010, de 13,953 miliarde lei, iar în cazul OMV Petrom Marketing reprezintă 3% din cifra de afaceri din 2010, de 4,576 miliarde lei.

„Petrom şi OMV Petrom Marketing consideră sancţiunile aplicate ca fiind nejustificate şi vor contesta în instanţă decizia Consiliului Concurenţei”, se arată în comunicat.

Consiliului Concurenţei a sancţionat companiile OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL Romania Petroleum Products şi Lukoil România cu amenzi ce cumulează 880,5 milioane lei (205 milioane de euro), reprezentând aproximativ 3% din cifrele de afaceri realizate în anul 2010.

Preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu a afirmat marţi, într-o conferinţă de presă, că instuituţia pe care o conduce a constatat că există dovezi că respectivele companii s-au înţeles în perioada 2007-2008 să retragă de pe piaţă sortimentul de benzină ECO Premium care le genera sub 20% din vânzări şi reprezenta mai puţin de 5% din cifra de afaceri.

Sancţiunea reprezintă un record pentru România şi singura pe piaţa carburanţilor din UE.

Chiriţoiu nu a precizat valoarea exactă a amenzilor şi procentajul din cifra de afaceri pentru fiecare companie, menţionând doar că pentru OMV Petrom amenda a fost „un pic peste 3%” pentru că a a avut circumstanţe agravante, fiind iniţiatorul acestei înţelegeri, iar la ceilalţi sub 3%.

Deşi nu a participat la discuţiile dintre companii, Rompetrol a fost sancţiontă „pentru că ştia ce fac ceilalţi şi a acţionat în consecinţă”.

Rompetrol a anunţat că va contesta în instanţă decizia Consiliului Concurenţei, pe care o consideră nelegală şi neîntemeiată.

Chiriţoiu a arătat că MOL a fost prima companie care a retras sortimentul de pe piaţă, iar Rompetrol ultima.