- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (30.04.2017, 12:03)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Doar 3 din 10 companii din România folosesc social media pentru vânzări
Peste 60% din companiile din România susţin că social media reprezintă un canal eficient de creare a oportunităţilor de vânzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vânzări, cele mai folosite platforme fiind Facebook şi LinkedIn, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Valoria.
Urmărește
323 afișări
Studiu: Doar 3 din 10 companii din România folosesc social media pentru vânzări
Conform studiului „Like & Share 2017”, un studiu despre social media marketing în cadrul companiilor din România realizat de Valoria, eficienţa marketingului în cadrul reţelelor de socializare este recunoscută de 80% din companii.
În urmă cu patru ani, 22% din companii îşi puneau întrebarea dacă să includă social media în planul lor de marketing; în prezent, doar 5% au în continuare un anumit tip de rezistenţă la această abordare. Mai exact, 87% din companiile din România spun că utilizează reţelele sociale în marketing, iar 8% spun că vor începe să le utilizeze în perioada următoare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
Cele mai folosite platforme pentru social media marketing în România sunt Facebook (96%), LinkedIn (70%) şi Youtube (44%). Conform Social Media Examiner, pe primele trei locuri la nivel global se află Facebook (93%), Twitter (76%) şi LinedIn (67%).
Platformele cele mai folosite de companiile din România pentru reclamele sponsorizate sunt Facebook (81%), Google (50%) şi LinkedIn (14%). Tot Social Media Examiner arată că, la nivel global, primele trei locuri sunt ocupate de Facebook (87%), Google (39%) şi Twiter (18%), urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%.
Doar 25% din respondenţi spun că au o strategie privind social media marketing la nivelul întregii companii, 51% spun că au o astel de strategie la nivelul echipei de marketing, iar 4% au o strategie de social media marketing numai la nivelul echipei comerciale. În continuare, două din 10 companii nu au nici un fel de startegie pentru social media marketing.
Conform rezultatelor cercetării, cele mai multe companii folosesc social media marketing în România de 2-3 ani (25%), dar la nivel global, procentul cel mai mare este cel al companiilor care folosesc social media marketing de peste 5 ani (21%). Companiile care folosesc social media marketing de mai puţin de un an este de 15% în România şi de 20% la nivel global.
Potrivit studiului citat, 37% din companiile din România au investit sub 1.000 de euro în promovarea prin intermediul reţelelor sociale în ultimul an, 25% au investit între 1.000 şi 3.000 de euro, 11% au investit între 3.000 şi 5.000 de euro, în timp ce 9% au investit între 5.000 si 10.000 de euro pentru acelaşi demers. Numai 13% din respondenţi au afirmat că au investit peste 10.000 de euro în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an.
Cele mai multe companii (82%) oferă followerilor conţinut despre produsele şi serviciile companiei, 66% dau informaţii despre companie, iar 58% au conţinut despre campanii, promoţii, vânzare directă sau indirectă. Ofertele de locuri de muncă apar pe social media la doar 41% din companii. La nivel global, 41% din companii măsoară randamentul investiţiilor în social media, comparativ cu 59% în România.
Cât priveşte timpul săptămânal alocat pentru promovarea companiei în social media, atât în România (59%) cât şi la nivel global (36%), cele mai multe companii spun că alocă maxim 1-5 ore pentru această activitate. Totuşi, la nivel global 21% din companii alocă 11-20 de ore, pe când în România doar 7% alocă acest timp.
Rezultatele cercetării mai arată că 37% din companiile din România au postări zilnice pe canalele de social media, 31% o dată la 2-3 zile, iar 27% au o postare pe săptămână.
Chestionarul, la care s-au primit 339 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017.
Citeşte şi: Jobul fără program, la care poţi munci când vrei şi cât vrei. Cum a câştigat această femeie 1 milion de dolari într-un an
Citeşte şi: GALERIE FOTO, VIDEO Peste 300 de taximetrişti în marş cu maşinile prin oraş cerând ca Uber să plece din România
Citeşte şi: VIDEO Dorin Oancea, editorialist MEDIAFAX: Bătaia lungă a disputei dintre taximetrişti şi Uber
Citeşte şi: Uber oferă şoferilor din Marea Britanie facilităţi speciale pe fondul criticilor legate de drepturile angajaţilor
Citeşte şi: Românii pleacă la mare cu trenul de 1 MAI. Vagoanele sunt PLINE, CFR Călători suplimentează numărul de locuri/ Care sunt TARIFELE la tren, autocar, Uber şi maşini particulare
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe