Transgaz a depus, la Chişinău, oferta pentru Vestmoldtransgaz, partenerul proiectului Iaşi-Ungheni

Transportatorul român de gaze naturale Transgaz SA a depus, la Comisia pentru Organizarea şi Desfăşurarea Concursurilor Comerciale şi Investiţionale de Privatizare a Proprietăţii Publice din Chişinău, oferta pentru preluarea societăţii Vestmoldtransgaz cu care va construi conducta Iaşi-Ungheni.

Urmărește
972 afișări
Imaginea articolului Transgaz a depus, la Chişinău, oferta pentru Vestmoldtransgaz, partenerul proiectului Iaşi-Ungheni

Acţionarii Transgaz au aprobat, în adunarea generală extraordinară din 11 decembrie, „înfiinţarea, pe teritoriul Republicii Moldova, a unei societăţi cu răspundere limitată” şi „mandatarea Consiliului de Administraţie al Transgaz pentru mărirea capitalului social al societăţii cu răspundere limitată înfiinţată pe teritoriul Republicii Moldova, în vederea participării cu succes la procedura privatizării Vestmoldtransgaz.

Societatea Vestmoldtransgaz a fost înfiinţată în anul 2014 pentru a gestiona reţeaua de transport gaze Iaşi-Ungheni şi pentru a presta servicii de transport al gazelor naturale pe teritoriul Republicii Moldova.

La începutul lunii septembrie 2017, Ministerul Economiei şi Infrastructurii din Republica Moldova anunţa că a eliberat companiei Vestmoldtransgaz certificatul de urbanism pentru proiectarea lucrărilor de construcţie a conductei de transport gaze naturale pe direcţia Ungheni-Chişinău. Apoi, ministerul român al Economiei a anunţat, pe 13 octombrie, că împreună cu instituţia similară din Republica Moldova va acţiona pentru suplimentarea finanţării europene a gazoductului Iaşi-Ungheni-Chişinău”, cu 10 milioane de euro.

Vestmoldtransgaz a fost scoasă la privatizare de Guvernul Republicii Moldova, la un preţ de 180 de milioane de lei moldoveneşti (8,8 milioane de euro), cu condiţia investirii a 93 de milioane de euro în următorii doi ani. Autorităţile de la Chişinău şi-au argumentat decizia prin „nevoia de a accelera lucrările de construcţie a conductei Ungheni-Chişinău şi de a nu evita contractarea de împrumuturi în acest scop”.

Anterior, Guvernul de la Chişinău a negociat alocarea de către Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Banca Europeană de Investiţii (BEI) a unui pachet de finanţare de 92 de milioane de euro pentru construirea conductei Ungheni-Chişinău, din care BEI şi BERD împrumută câte 41 de milioane de euro, UE acordă un grant de 10 milioane de euro, iar contribuţia Moldovei este de un milion de euro.

Construcţia gazoductului Ungheni-Chişinău prezintă a doua etapă de realizare a proiectului de interconectare a sistemelor de transport gaze din Moldova şi România. Noul gazoduct va finaliza conectarea sistemelor de transport gaze ale României şi Moldovei, fiind o prelungire a primei părţi a conductei Iaşi-Ungheni, introdusă în exploatare în 2014.

Lungimea conductei va fi de aproximativ 117 kilometri. Prin ea vor putea fi transportate circa 1,5 miliarde de metri cubi, ceea ce acoperă integral necesitatea de combustibil în Moldova fără regiunea transnistreană. Finalizarea întregului proiect este prevăzută pentru perioada 2018-2019.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici