UE a demarat acţiuni juridice în şapte state europene care au rămas pasive la scandalul Volkswagen

Uniunea Europeană a demarat acţiuni legale împotriva a şapte state, patru dintre acestea, printre care Marea Britanie şi Germania, sunt vizate pentru că nu au acţionat în faţa scandalului în care Volkswagen folosea softuri speciale pentru a păcăli nivelul emisiilor maşinilor, potrivit BBC.

Urmărește
4153 afișări
Imaginea articolului UE a demarat acţiuni juridice în şapte state europene care au rămas pasive la scandalul Volkswagen

UE a demarat acţiuni juridice în şapte state europene care au rămas pasive la scandalul Volkswagen (Imagine: Volkswagen/ Mediafx Foto)

Spania şi Luxemburg sunt celelalte state spre care se îndreaptă acuzaţiile Uniunii Europene (UE). Cehia, Lituania şi Grecia au fost acuzate că nici măcar nu au inclus posibilitatea de a amenda producătorul pentru potenţiale încălcări ale reglementărilor. Statele membre au două luni să răspundă.

Mai mult, Comisia Europeană i-a cerut Germaniei şi Marii Britanii să declare că au refuzat să împărtăşească detalii despre breşele descoperite în reglementările care vizează emisiile din UE, în urma propriilor investigaţii realizate la începutul anului.

„Autorităţile naţionale din Uniunea Europeană trebuie să se asigure că producătorii de maşini se supun legii”, a declarat Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru Industrie.

Potrivit reglementărilor UE, statele membre sunt responsabile pentru supravegherea îndeplinirii standardelor de către maşini.

Investigaţiile din Marea Britanie, Germania, Franţa şi Italia au descoperit folosirea dispozitivelor care înşală nivelul emisiilor, dar nu au fost demarate acţiuni împotriva VW, companie care angajează 12.000 de oameni în Germania şi aproape 500.000 la nivel mondial.

Producătorul german are de plătit 15 miliarde de dolari în Statele Unite din cauza folosirii dispozitivelor care păcălesc nivelul emisiilor. În Statele Unite sunt implicate 500.000 de maşini. Până acum, statele europene nu au acţionat în vreun fel faţă de companie.

Aproape 11 milioane de maşini, la nivel mondial, au acest software instalat.

Pe lângă amenzi, Volkswagen se confruntă cu cereri de despăgubire în valoare de 8,2 miliarde de euro de la 1.400 de investitori germani în urma scandalului emisiilor, potrivit unei instanţe europene de justiţie.

De asemenea, Australia a lansat măsuri legale împotriva producătorului şi a managerului de acţiuni Blackrock, în timp ce un grup de acţionari instituţionali a spus că va da în judecată VW pentru două miliarde de euro.

Grupul VW include 12 branduri din şapte ţări europene: maşini Volkswagen pentru pasageri, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, iar maşinile comerciale Volkswagen sunt Scania şi MAN.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici