Accident mortal la bordul epavei feribotului sud-coreean Sewol: Un scafandru a murit în timp ce explora epava

Un scafandru a murit marţi în timp ce explora epava feribotului sud-coreean Sewol, care a naufragiat pe 16 aprilie, o catastrofă soldată cu peste 300 de morţi şi persoane date dispărute şi cauzată de o serie de neglijenţe potrivit primelor elemente ale anchetei.

Urmărește
624 afișări
Imaginea articolului Accident mortal la bordul epavei feribotului sud-coreean Sewol: Un scafandru a murit în timp ce explora epava

Accident mortal la bordul epavei feribotului sud-coreean Sewol: Un scafandru a murit în timp ce explora epava (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Scafandrul, în vârstă de 53 de ani, a început să respire cu dificultate, la o adâncime de 25 de metri de fundul mării, a declarat pentru presă un purtător de cuvânt al Pazei de Coastă.

El şi-a pierdut cunoştinţa şi a fost evacuat, dar a fost declarat mort la spital.

Aproximativ zece scafandri care participă la efortul de recuperare a cadavrelor din epava Sewol, la aproximativ 40 de metri adâncime, s-au confruntat cu accidente de decompresie.

Feribotul de 6.825 de tone s-a scufundat, în largul coastelor de sud, cu 476 de persoane la bord, inclusiv 325 de liceeni provenind de la aceeaşi instituţie de învăţământ, în apropiere de Seul.

Bilanţul era, marţi, de 263 de morţi, iar 39 de persoane erau date dispărute.

Preşedinta Park Geun-hye a prezentat scuze, din nou, marţi, denunţând "comportamente iresponsabile" care au condus, în opinia sa, la accident.

"Ca preşedintă, a cărei misiune este protejarea vieţilor, nu ştiu cum să prezint condoleanţe familiilor devastate. Regret, sufletul îmi este îndurerat", a declarat ea.

"Lăcomia după câştig a primat asupra regulilor, iar aceste comportamente iresponsabile au antrenat pierderea unor vieţi preţioase", a adăugat ea, promiţând o "pedeapsă dură" celor vinonaţi.

Cei 15 membri ai echipajului au fost arestaţi şi plasaţi în detenţie, după ce au abandonat nava, în timp ce sute de pasageri erau prinşi în capcană, la bord.

Procurorii însărcinaţi cu investigaţiile au arestat, de asemenea, trei cadre de conducere din cadrul companiei Chonghaejin Marine Co, care urmează să răspundă pentru depăşirea încărcăturii navei, care ar putea explica înclinarea bruscă şi naufragiul.

Potrivit agenţiei de presă Yonhap, care citează anchetatori, Sewol avea doar 580 de tone de apă ca balast, reprezentând 40% din tonajul regulamentar, pentru a face loc mărfii.

Echilibrul feribotului a fost compromis şi din cauză că au fost adăugate cabine, în mod ilegal, pe mai multe punţi, în 2012.

Anchetatorii au stabilit că echipajul a aşteptat 40 de minute, după ce a lansat un mesaj de salvare, pentru a-i avertiza pe pasageri cu privire la pericolul răsturnării navei.

De asemenea, potrivit cotidianului Hankyoreh Shinmun, procedurile privind controlul regulilor de securitate maritimă au fost insuficiente, în pofida naufragiului unui feribot supraîncărcat, în 1993, în care au murit 292 de persoane.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici