ACCIDENTUL DE LA SAN FRANCISCO: Cum arată aeronava şi pista după aterizarea ratată - GALERIE FOTO

La o săptămână de la accidentul zborului Asiana 214 la San Francisco, epava avionului a fost mutată de pe pistă şi depozitată într-o zonă separată a aeroportului.

Urmărește
2531 afișări
Imaginea articolului ACCIDENTUL DE LA SAN FRANCISCO: Cum arată aeronava şi pista după aterizarea ratată - GALERIE FOTO

ACCIDENTUL DE LA SAN FRANCISCO: Cum arată aeronava şi pista după aterizarea ratată (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Accidentul s-a soldat cu moartea a trei adolescente şi rănirea a peste 180 de pasageri.

Primele concluzii ale anchetei arată că o serie de erori au dus la prăbuşirea aeronavei.

Avionul zbura la o altitudine prea joasă şi cu o viteză prea mică în momentul apropierii de golful San Francisco. Piloţii nu au început să discute despre viteza prea mică a avionului decât în ultimele secunde dinaintea accidentului, au anunţat joi autorităţile americane.

Piloţii au încercat să accelereze, dar era deja prea târziu, iar coada avionului a lovit violent pista.

Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire, a fost să nu se evacueze avionul.

Imediat după producerea accidentului, "piloţii au cerut personalului de zbor să nu înceapă evacuarea. Aceştia erau în contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, în cadrul unei conferinţe de presă.

Instructorul care se ocupa de formarea pilotului avionului Boeing 777 al Asiana Airlines tocmai îşi obţinuse licenţa, a dezvăluit compania sud-coreeană. Lee Jung-min, un pilot foarte experimentat, primise licenţa de instructor cu doar o lună înaintea accidentului, potrivit Asiana.

El era desemnat să îl formeze pe colegul său, Lee Kang-kuk, pentru care aceasta era prima aterizare la San Francisco cu acest tip de aeronavă.

Autorităţile sud-coreene au dezvăluit că Lee Kang-kuk, căpitanul în vârstă de 46 de ani, nu navigase decât 43 de ore pe un Boeing 777-200, unul dintre cele mai mari avioane din lume.

El "era la prima sa experienţă operaţională pe un 777", a declarat Deborah Hersman, preşedinta Agenţiei americane pentru securitatea transporturilor, NTSB.

Pilotul şi copilotul său nu au folosit aparatele de pilotaj automat. Acestea din urmă nu prezentau nicio anomalie.

Datele furnizate de cutiile negre arată că nu a fost "nicio funcţionare anormală a pilotului automat, a directorului de zbor sau a auto-manetelor".

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici