Compania care strânge şi vinde date: Cea mai mare bază de date cunoaşte greutatea, preferinţele politice şi planurile de vacanţă pentru 500 de milioane de consumatori

Compania americană Acxiom a adunat cea mai mare bază de date comerciale despre circa 500 de milioane de consumatori la nivel global, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare persoană, potrivit cotidianului New York Times.

Urmărește
1044 afișări
Imaginea articolului Compania care strânge şi vinde date: Cea mai mare bază de date cunoaşte greutatea, preferinţele politice şi planurile de vacanţă pentru 500 de milioane de consumatori

Compania care strânge şi vinde date: Cea mai mare bază de date cunoaşte greutatea, preferinţele politice şi planurile de vacanţă pentru 500 de milioane de consumatori (Imagine: Shutterstock)

"Acxiom priveşte viaţa americanilor mai în amănunt decât FMI, Fiscul, Facebook sau Google. Dacă eşti un american adult, şansele sunt mari ca Acxiom să cunoască date precum vârsta, sexul, greutatea, înălţimea, starea civilă, nivelul educaţional, preferinţe politice, obiceiuri la cumpărături, temeri legate de situaţia gospodăriei, planuri de vacanţă şi altele", potrivit publicaţiei ameriane.

În Conway, statul Arkansas, peste 23.000 de servere strâng, aranjează şi analizează date despre consumatori pentru o companie care, spre deosebire de giganţii din Sillicon Valley, atrage rar atenţia. Acxiom Corporation este "uriaşul tăcut" al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari.

Potrivit analiştilor, Acxiom a strâns cea mai mare bază de date din lume cu informaţii despre consumatori şi vrea să afle în continuare mai mult. Potrivit şefilor companiei, baza de date conţine informaţii despre circa 500 de milioane de consumatori din întreaga lume, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare.

Strângerea de informaţii şi analiza lor la o scară atât de mare, bazată pe informaţii disponibile public, pe sondaje şi alte metode asemănătoare, este perfect legală, scrie New York Times. Printre clienţii Acxiom s-au numărat bănci precum Wells Fargo şi HSBC, producători auto ca Toyota şi Ford, retaileri ca Macy's şi toate marile companii care caută o mai bună înţelegere a clienţilor.

Activitatea este lucrativă pentru compania americană. Acxiom a înregistrat anul trecut un profit de 77,26 milioane de dolari, la vânzări de 1,13 miliarde de dolari.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici