Companiile aeriene cu sediul în Marea Britanie, îndemnate să se mute în Europa, după Brexit

Liderii europeni au avertizat companiile aeriene precum easyJet, Ryanair şi British Airways că vor trebui să-şi schimbe sediul şi să vândă acţiuni naţionalilor europeni dacă doresc să continue să zboare pe rute în interiorul Europei continentale, după Brexit, informează The Guardian.

Urmărește
1475 afișări
Imaginea articolului Companiile aeriene cu sediul în Marea Britanie, îndemnate să se mute în Europa, după Brexit

Companiile aeriene cu sediul în Marea Britanie, îndemnate să se mute în Europa, după Brexit

Executivilor principalilor transportatori aerieni le-a fost reamintit în timpul întrevederilor private recente cu oficialii europeni că pentru a continua să opereze pe rute pe continentul european, de exemplu de la Milano la Paris, aceştia trebuie să aibă un sediu pe teritoriul european, iar o majoritate a capitalului acţiunilor lor trebuie să fie deţinută de UE.

Dezvoltarea, ce are loc înaintea declanşării articolului 50, asigură cel mai probabil restructurarea companiilor aeriene, fapt ce va avea consecinţe economice pentru Marea Britanie, inclusiv pierderea slujbelor.

Linia dură din partea UE ar putea încuraja Marea Britanie să răspundă conform regulamentului propriilor naţionali, care ar pune în aceeaşi situaţie dificilă companiile aeriene din UE, ce ar putea renunţa la investiţiile lor în Marea Britanie, pe termen scurt, deşi unii dintre aceştia ar putea căuta în timp să-şi stabilească propriile filiale britanice.

Abilitatea companiilor precum easyJet de a opera pe rute în Europa continentală a reprezentat una dintre părţile principale ale modelului lor de afaceri, putând existând o dispobilitate a transportatorilor aerieni de a investi în afara Marii Britanii pentru a-şi menţine cota de piaţă.

Unele companii aeriene au început deja să caute sedii alternative şi să examineze felul în care ar putea asigura deţinerea principală a acţiunilor în cadrul unei conduceri europene. Altele însă par numai să spere la flexibilitatea Comisiei Europene faţă de regulamentul acordului aviatic curent.

Oficialii europeni au fost însă clari în cadrul întrevederilor despre rigiditatea regulamentului, printre preocupările la nivel european că multe companii din industria aviativă neagă consecinţele deciziei Marii Britanii de a părăsi UE.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici