- Home
- Externe
- ROMA, (03.07.2012, 14:47)
- Valentin Vidu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcţiona înainte de naufragiu
"Cutia neagră" a pachebotului Concordia, care a naufragiat în ianuarie în apropiere de coastele italiene provocând moartea a 32 de persoane, nu mai fuuncţiona, astfel încât este imposibil ca toate evenimentele din tragica noapte să fie reconstituite.

Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcţiona înainte de naufragiu (Imagine: AFP / MediafaxFoto)
Cutia neagră "era în pană de la 9 ianuarie, cu patru zile înainte de naufragiu". Experţii care lucrează la reconstituirea evenimenmtelor din noaptea de 13 spre 14 ianuarie nu au putut analiza tot ceea ce s-a întâmplat pe pachebot între momentul lovirii de o rocă, pe 13 ianuarie, cu puţin înainte de ora locală 22.00 (23.00, ora României), şi încheierea evacuării navei, pe 14 ianuarie, în zori, scrie Corriere della Sera marţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Vladimir Putin, la conferinţa anuală de presă: Occidentul poate să încerce capabilităţile rachetei Oreşnik prin alegerea unei ţinte în Kiev şi folosirea sistemelor antiaeriene. Liderul rus critică dislocarea THAAD în România
-
Leul a început să se deprecieze la cotaţiile interbancare. BNR anunţă un curs neclintit
-
Restricţii de trafic în Capitală pentru manifestările dedicate comemorării Revoluţiei din 1989
Analizele lor se opresc pe data de 13 ianuarie, la ora locală 23.36 (0.36, ora României), moment la care sunt înregistrate ultimele date pe calculatorul de bord. Însă, calculatorul, spre deosebire de o cutie neagră, este un instrument "accesibil", impunând să se verifice dacă datele nu au fost "modificate" în vreun fel, scrie cotidianul.
Publicaţia aminteşte că reglementările maritime interzic navigarea navelor care nu au toate instrumentele funcţionale. Potrivit ziarului, compania proprietară a navei Costa Concordia, intenţiona să repare cutia neagră abia pe 14 ianuarie, în cadrul unei escale la Savona (Liguria, nord-vest).
Corriere della Sera dezvăluie şi alte probleme de la bordul pachebotului în momentul accidentului, afirmând că uşile etanşe erau deschise, deşi trebuia să fie închise.
Aceste uşi pot rămâne deschise, pentru a facilita circulaţia personalului în interiorul navei, cu condiţia să existe o autorizare în acest sens din partea căpităniei unui port. Se pare că nava nu deţinea o asemenea autorizaţie, chiar dacă ar fi solicitat-o.
Ziarul mai scrie că pachebotul nu dispunea de "hărţi maritime aprobate".
Costa Concordia transporta 4.229 de persoane, dintre care 3.200 de turişti de aproximativ 60 de naţionalităţi, plus un echipaj de aproximativ 1.000 de membri, atunci când s-a lovit de o rocă, lângă Insula Giglio, în arhipelagul toscan, naufragiu soldat cu 32 de morţi.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.



Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.





GANDUL.RO


ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 17:06
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1030. Zelenski susţine unitatea pentru o "pace dreaptă" în cadrul întâlnirii cu oficialii UE la Bruxelles / O uzină chimică din Rusia a fost atacată în regiunea Rostov / Putin propune să „experimenteze” apărarea aeriană occidentală prin lansarea Oreshnik asupra Kievului
-
astăzi, 16:50
Trei români nominalizaţi pentru titlul de „Sportivul Anului în Europa” de European Aquatics