- Home
- Externe
- WASHINGTON, (26.03.2019, 13:09)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
NYT, noi detalii privind tragedia aviatică din Indonezia: Ce au descoperit piloţii care au simulat zborul unui Boeing 737
Piloţii care au reprodus într-un simulator de zbor problemele avionului Boeing 737 al companiei Lion Air, prăbuşit în octombrie 2018 în Indonezia, au descoperit că a existat doar un interval de 40 de secunde pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea prăbuşirii, scrie The New York Times.
Urmărește
9888 afișări
Noi detalii privind tragedia aviatică din Indonezia: Ce au descoperit piloţii care au simulat zborul unui Boeing 737
Piloţii au testat o situaţie de criză similară cu ceea ce anchetatorii suspectează că s-a întâmplat în cazul avionului companiei Lion Air în toamna anului trecut. În cursul testelor, a fost simulată defectarea unui senzor şi modul de funcţionare a softului care are rolul evitării intrării aeronavei în picaj.
Imediat după defectarea senzorului, piloţii au avut la dispoziţie un timp foarte scurt pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea intrării avionului Boeing 737 Max pe o traiectorie inevitabilă de prăbuşire, au declarat pentru cotidianul The New York Times două persoane implicate în simulare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
Chiar dacă investigaţiile continuă, sistemul automat (Sistemul de amplificare a caracteristicilor de manevrare / Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) este în centrul atenţiei autorităţilor care încearcă să afle cauzele prăbuşirii avionului Boeing 737 Max al companiei Lion Air în octombrie 2018 şi aeronavei de acelaşi tip a companiei Ethiopian Airlines în martie.
A răsfoit în grabă manualul tehnic
Piloţii celor două aeronave fuseseră instruiţi doar foarte puţin în legătură cu acest sistem automat. În ultimele minute înainte de prăbuşire, căpitanul avionului Lion Air a răsfoit în grabă manualul tehnic pentru a afla ce să facă. În ceea ce pare a fi o recunoaştere tacită a problemelor sistemului, compania Boeing urmează să propună o actualizare a softului care le va oferi piloţilor mai mult control manual, afirmă surse citate de NYT.
Actualul soft permite dezactivarea sistemului automat, dar, conform simulărilor, piloţii au la dispoziţie mai puţin de 40 de secunde pentru a prelua manual controlul asupra aeronavei înainte ca aceasta să intre pe o traiectorie inevitabilă de picaj. În cursul simulărilor, piloţii au reuşit să aplice corect procedurile, dezactivând cu succes sistemul automat şi evitând prăbuşirea.
John Cox, expert în siguranţa zborurilor şi fost pilot pe avion Boeing 737, crede că piloţii pot reuşi să urmeze procedurile şi să prelungească la câteva minute perioada de 40 de secunde esenţială pentru corectarea traiectoriei. Dar nici cele câteva minute nu vor fi suficiente pentru depistarea şi rezolvarea defecţiunilor, mai ales dacă piloţii, cum a fost cazul celor de la Lion Air, nu au primit instructaj adecvat privind sistemul automat. "Există un interval limitat pentru rezolvarea problemei, iar acel echipaj (Lion Air -n.red.) nici măcar nu ştia că sistemul automat exista", explică el.
Noi proceduri de urgenţă după accidentul Lion Air
Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a comunicat că actualele proceduri pentru pilotarea modeului 737 Max includ modalităţi pentru a face faţă unor astfel de circumstanţe. Reprezentantul Boeing a precizat că piloţii au primit noi proceduri de urgenţă după accidentul Lion Air. "Sistemul nostru software conţine garanţii suplimentare, reducând sarcinile echipajului", a subliniat el.
Noul sistem automat are funcţie de siguranţă, pentru evitarea intrării aeronavei în picaj. Pe baza datelor furnizate de un senzor, sistemul se activează dacă partea frontală a avionului este prea ridicată. Partea din faţă este coborâtă automat pentru evitarea reducerii portanţei şi intrării în picaj. În actuala concepţie, sistemul automat se activează câte zece secunde, cu o pauză de câte cinci secunde. În condiţiile simulate la zborul Lion Air - cu senzorul defect - trei activări ale sistemului - 40 de secunde - riscă să genereze o traiectorie inevitabilă de picaj, au declarat două persoane implicate în simulare.
Posibilitatea actualizării software-ului
Un avion Boeing 737 Max care efectua cursa Lion Air 610 între oraşele indoneziene Jakarta şi Pangkal Pinang s-a prăbuşit în octombrie 2018 în mare. Cele 189 de persoane aflate la bord au murit. Un alt avion Boeing 737 Max, al companiei Ethiopian Airlines, care zbura de la Addis Abeba (Etiopia) spre Nairobi (Kenya) s-a prăbuşit în martie 2019. Cele 157 de persoane aflate la bord au murit.
Potrivit experţilor, piloţii probabil au avut dificultăţi în dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului. Compania Boeing analizează posibilitatea actualizării dispozitivului software care coordonează acest sistem.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Israelul, noi bombardamente în Fâşia Gaza, ca ripostă la atacurile lansate de palestinieni după anunţarea armistiţiului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe