Principalele evenimente de la naufragiul navei Costa Concordiei şi până în prezent

Costa Concordia, o navă de croazieră gigantică, a naufragiat la 13 ianuarie 2012 în apropiere de insula italiană Giglio, provocând moartea a 32 de persoane, dar epava ei zace şi în prezent, la un an de la tragedie, în faţa portului, relatează AFP, care prezintă o cronologie a faptelor.

Urmărește
296 afișări
Imaginea articolului Principalele evenimente de la naufragiul navei Costa Concordiei şi până în prezent

Principalele evenimente de la naufragiul navei Costa Concordiei şi până în prezent (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

- 13 ianuarie 2012: Costa Concordia, care transporta 4.229 de persoane, dintre care peste 3.200 de turişti, se loveşte de o stâncă la aproximativ 300 de metri de insula Giglio, în Toscana. Nava, care s-a apropiat de insulă pentru o paradă nocturnă, a eşuat la mai puţin de 50 de metri de ţărm.

În timp ce echipa comandamentului a minimizat accidentul, s-au declanşat operaţiunile de salvare. Procedura de evacuare a început la o oră după coliziune. Catastrofa s-a soldat cu 32 de morţi, două persoane fiind date dispărute.

- 14 ianuarie: Comandantul navei, Francesco Schettino, este plasat în detenţie la Grosseto (centru), fiind acuzat de omucidere multiplă din culpă, naufragiu şi abandonarea navei. Secundul său, Ciro Ambrosio, este urmărit pentru aceleaşi fapte.

- 15 ianuarie: Costa Crociere, compania italiană proprietară a pachebotului, îl acuză pe comandant că a comis "erori", atât în traiectoria urmată de navă, cât şi în gestionarea situaţiei de urgenţă.

- 17 ianuarie: Francesco Schettino este consemnat la domiciliu în Meta di Sorrento, la sud de Napoli.

Primele plângeri împotriva Costa. Sunt deschise proceduri judiciare în mai multe ţări (Italia, Franţa, Statele Unite).

- 27 ianuarie: Acord între compania de croaziere şi o asociaţie de pasageri, care prevede despăgubiri forfetare de 11.000 de euro de persoană, plus cheltuieli. În octombrie, Costa anunţă că dintre cei 3.050 de pasageri care nu au suferit nicio problemă fizică, "aproximativ 67 la sută au acceptat despăgubirea propusă".

- Februarie: Sunt pompate 2.400 de tone carburant pentru a se evita o maree neagră.

Şapte angajaţi ai companiei, dintre care un vicepreşedinte executiv, Manfred Ursprunger, şi şeful unităţii de criză Roberto Ferrarini, sunt urmăriţi pentru omucidere din culpă, naufragiu şi lipsă de comunicare cu autorităţile maritime.

- Martie: Prima rundă judiciară în faţa tribunalului din Grosseto.

- Mai: Lansarea proiectului de ridicare a epavei, prevăzută pentru februarie 2013. Operaţiunea a fost amânată cu cel puţin şase luni.

- Iulie: Comandantul Schettino este supravegheat la domiciliu. El este concediat de companie.

- Septembrie: Un raport al experţilor dezvăluie eşecul Costa de a gestiona naufragiul, în special prin subevaluarea gravităţii accidentului. Responsabilitatea principală îi revine totuşi căpitanului.

- Octombrie: Serie de audieri preliminare destinate stabilirii circumstanţelor naufragiului, în vederea unui proces aşteptat cel mai devreme în 2013.

Căpitanul Schettino intentează o acţiune împotriva Costa pentru a cere reintegrarea sa.

- Ianuarie 2013: După un an de anchetă, magistraţii se pregătesc să ceară trimiterea în judecată a opt persoane, între care ofiţeri ai navei şi lideri ai Costa Crociere. Epava pachebotului zace în continuare în faţa portului Giglio. 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici