- Home
- Externe
- BERLIN, (26.03.2015, 15:32)
- Ioana Bojan
Uşile de la cabinele piloţilor au fost securizate în urma atentatelor de la 11 septembrie
Uşile de la cabinele piloţilor au fost securizate pentru a preveni intrările neautorizate, în urma atentatelor teroriste de la 11 septembrie 2001 din SUA, relatează DPA, în urma informaţiilor conform cărora copilotul avionului Germanwings a refuzat accesul pilotului în cabină şi a prăbuşit aeronava.
Urmărește
2928 afișări
Uşile de la cabinele piloţilor au fost securizate în urma atentatelor de la 11 septembrie (Imagine: Mediafax Foto / AFP)
Conform reglementărilor, uşile de la cabinele piloţilor sunt realizate din materiale antiglonţ, pentru a nu fi străpunse de gloanţe trase din exterior. Acestea pot fi deschise doar de membri ai echipajului care deţin un cod special, fiecare companie aeriană stabilind propriile reguli în acest sens.
În plus, o cameră video înregistrează orice membru al echipajului unui avion care încearcă să intre în cabină, potrivit companiei Airbus.
În cazul unei ameninţări, piloţii pot bloca uşile cabinelor chiar dacă din exterior este introdus codul corect.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertizări meteo de ceaţă în sud-estul României şi de vânt puternic în nord-vest
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Spaţiul Schengen s-ar putea extinde din nou. Ce ţară europeană ar putea adera până la sfârşitul anului 2025
De asemenea, în cazul unei situaţii de urgenţă, există şi opţiunea tehnică a deschiderii uşii cabinei din exterior, de obicei după o perioadă prevăzută să dureze câteva secunde sau chiar minute. În Germania, această perioadă este stabilită de Vereinigung Cockpit, asociaţia piloţilor şi inginerilor de zbor. Dar această opţiune nu este disponibilă dacă pilotul din cabină blochează accesul.
În urma prăbuşirii avionului Germanwings în Alpii francezi, atenţia s-a concentrat asupra evenimentelor din cabina piloţilor în ultimele minute înainte de impact.
Copilotul avionului Germanwings prăbuşit marţi în sudul Franţei a refuzat să dechidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia.
"Cutia neagră a vorbit", a precizat procurorul Brice Robin, într-o conferinţă de presă, detaliind conversaţiile care au avut loc în cabină în ultimele 30 de minute înainte de prăbuşire.
"În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă", a precizat procurorul.
"Acţionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decât voluntară. Se aud apoi câteva apeluri ale comandantului care cere accesul în cabină. Dar nici un răspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiraţie până la impactul final, deci el era în viaţă", a adăugat Brice Robin.
Copilotul a ignorat apoi apelurile repetate ale turnului de control şi alarmele declanşate în avion.
Astfel, "copilotul, printr-o abţinere voluntară, a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj comandantului de bord şi a acţionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion", a apreciat procurorul din Marsilia.
Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sudul Franţei. Aeronava a căzut în zona Barcelonnette, situată în provincia Haute Provence. Resturile avionului sunt în Masivul Pic de l'Estrop, la altitudinea de peste 2.500 de metri.
Citeşte şi:
Cine era copilotul zborului Germanwings 9525, care a provocat prăbuşirea avionului Airbus A320
Citeşte şi:
Accidentul Germanwings, produs INTENŢIONAT. Copilotul a refuzat să deschidă uşa pilotului. Procuror: Se auzeau strigăte în ultimul moment
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Zuckerberg și Musk sunt nemulțumiți de legislațiile UE privind social media. De ce speră Meta și X că Trump le va aduce mai mulți bani
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Cine era copilotul zborului Germanwings 9525, care a provocat prăbuşirea avionului Airbus A320
Citește și: Accidentul Germanwings, produs INTENŢIONAT. Copilotul a refuzat să deschidă uşa pilotului. Procuror: Se auzeau strigăte în ultimul moment
Citește și: Căpitanul avionului Germanwings prăbuşit în sudul Franţei avea peste 6.000 de ore de zbor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden critică decizia lui Zuckerberg de a renunța la fact-checking: „Mișcarea Meta este foarte rușinoasă”. Ce spune compania
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vine iarna în România! Orașele în care ninge săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Accuweather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe