Care sunt cele 7 tendinţe de călătorie in 2025?

Companiile de turism globale, precum AirBnB şi Booking, au făcut previziuni cu privire la tendinţele de călătorie care vor marca anul 2025, pe baza datelor din sondaje, a comportamentului utilizatorilor şi a rezervărilor făcute de aceştia în avans. Ei au creat o listă cu şapte tendinţe majore.

Urmărește
2333 afișări
Imaginea articolului Care sunt cele 7 tendinţe de călătorie in 2025?

Care sunt cele 7 tendinţe de călătorie in 2025?

1. Nocturismul

Nocturismul se află pe primul loc în topul celor mai importante tendinţe prognozate pentru 2025, conform previziunilor unora dintre cele mai importante companii de turism şi turoperatori din lume.

Termenul, care vine de la combinaţia cuvintelor „nocturn” şi „turism”, cuprinde experienţe de călătorie care au loc pe timp de noapte, de la muzee cu deschidere târzie, la plaje bioluminiscente şi observarea aurorelor boreale. În 2025, activitatea solară va fi la cel mai ridicat nivel din ultimele decenii, generând un număr mare de particule încărcate care vor interacţiona cu atmosfera Pământului. Acest lucru va oferi oportunităţi spectaculoase de observare a aurorelor.

Trailfinders, o firmă de turism britanică premiată, recomandă Laponia finlandeză şi Insulele Lofoten din Norvegia, precum şi Svalbard şi Islanda ca destinaţii principale pentru a vedea fenomenul natural.

2. Calmcanţele

„Calmcanţele” - vacanţe care se concentrează exclusiv pe crearea unui sentiment de linişte - continuă să fie populare în 2025. De exemplu, Compania Unplugged oferă spre cazare cabine fără tehnologie în Marea Britanie şi Europa, cu scopul de „a-i ajuta pe cei mereu conectaţi să se deconecteze”.

3. Turismul AI

Ne putem aştepta, de asemenea, ca tehnologia să înceapă să joace un rol mai important în planificarea călătoriilor: Amadeus, o companie de tehnologie pentru călătorii, a constatat că aproape 50% dintre clienţii săi intenţionează să acorde prioritate inteligenţei artificiale generative în 2025. Alte firme, precum Trip Advisor, utilizează AI pentru a ajuta la crearea de itinerarii pentru călătorii, în timp ce un număr tot mai mare de aeroporturi renunţă la etichetele de hârtie şi utilizează tehnologia pentru a sorta bagajele mai eficient.

4. Povestea de dragoste în vacanţă

Creşterea digitalizării a fost însoţită de o creştere a epuizării digitale, în special când vine vorba de relaţii. Conform unui sondaj Forbes Health 2024, 79% din Gen Z se simt epuizaţi de întâlnirile online. Cum se rezolvă problema? Un raport al Globetrender şi Amadeus privind tendinţele în materie de călătorii include o secţiune referitoare la întâlnirea cu oameni noi în viaţa reală ca una dintre cele cinci previziuni-cheie pentru acest an.

Indiferent dacă turiştii au sau nu parte de o poveste de dragoste în vacanţă, este mai uşor ca oricând să găsească o călătorie în care noile prietenii pot înflori, datorită numărului tot mai mare de oportunităţi de călătorie în grup şi solo.

5. Destinaţiile duplicat

După problemele semnificative legate de excesul de turism din 2024, destinaţiile ieşite din tipare sunt tot mai populare. „Oamenii vor să călătorească acolo unde sunt primiţi cu toată inima”, scrie Byway. Firma menţionează ca o tendinţă de urmărit constă în „destinaţiile duplicat” - locaţii de vacanţă similare cu cele populare, dar mai puţin cunoscute.

6. Vacanţe răcoroase

Pe măsură ce temperaturile din locurile tradiţionale de vacanţă de vară din jurul Mediteranei continuă să bată recorduri, schimbările climatice au o influenţă tot mai mare asupra locurilor în care călătorim. Scott Dunn a înregistrat o creştere de 26% a rezervărilor pentru Finlanda şi Norvegia în 2024 şi se aşteaptă ca tot mai mulţi turişti să se îndrepte spre nordul Europei, unde temperaturile de vară sunt de 20 de grade.

7. Turismul nostalgic

În timp ce turismul muzical este o tendinţă în creştere, turneele de relansare ale lui Eminem şi Oasis ne duc cu gândul şi la altceva: creşterea turismului nostalgic. Globetrender numeşte această tendinţă „New Heydays” şi remarcă faptul că, pe măsură ce milenialii ajung la vârsta mijlocie, ei vor relua vacanţele pe care le iubeau în copilărie.

Compania se aşteaptă să vadă apariţia unor tabere de vară pentru adulţi şi creşterea interesului pentru Eurocamp (o reţea de vacanţe cu cortul în Europa continentală).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici