Ediţie limitată extraordinară. Un brand de lux vinde încălţăminte cu aspect uzat la super-preţ

  • Casa de modă de lux Balenciaga a dezvăluit o nouă campanie de promovare a unei serii de adidaşi distruşi cu un preţ ameţitor.
  • Imaginile, realizate de fotograful Leopold Duchemin pentru brand, cu pantofi foarte zdrenţuiţi şi deterioraţi au devenit virale după lansarea de luni a noului model de adidaşi de la Paris al brandului de couture, iar indignarea faţă de aspectul pantofilor de top s-a răspândit online.
  • Dar fotografiile cu adidaşii distruşi care circulă pe reţelele de socializare nu spun chiar toată povestea.
  • Deşi au stârnit cele mai multe controverse, imaginile sunt de fapt versiuni exagerate, în ediţie limitată, ale adidaşilor pe care Balenciaga îi vinde.
Urmărește
4260 afișări
Imaginea articolului Ediţie limitată extraordinară. Un brand de lux vinde încălţăminte cu aspect uzat la super-preţ

Sursa foto: Twitter

Potrivit casei de modă, doar 100 de perechi de adidaşi "extra distruşi" vor putea fi cumpărate la preţul de 1.850 de dolari. Între timp, versiunile în ediţie nelimitată şi mai puţin distruse, sunt vândute pe site-ul Balenciaga la preţuri de 495 şi 625 de dolari, în funcţie de stilul specific.
 
Într-un comunicat de presă, brandul cu sediul la Paris a declarat că fotografiile din campanie arată pantofii "extrem de uzaţi, marcaţi şi murdari".
 
Acesta a spus că portretele din natură moartă "sugerează că Paris Sneaker sunt menite să fie purtate o viaţă întreagă", un aspect care pare deosebit de relevant pe fondul discuţiilor tot mai frecvente despre industria fast fashion şi impactul consumului excesiv asupra planetei, potrivit CNN.
 
Demna, directorul de creaţie al Balenciaga, este cunoscut pentru flerul său disruptiv, iar lansarea adidaşilor de la Paris nu este prima dată când modelele sale au fost întâmpinate cu reacţii de uimire.
 
În 2017, Balenciaga a scos pe piaţă o geantă care costa 2.145 de dolari şi care a fost ridiculizată pentru asemănările cu geanta "Frakta" de la Ikea. La acea vreme, geanta originală Ikea putea fi achiziţionată pentru 99 de cenţi.
 
Balenciaga descrie adidaşii ca fiind un "design clasic retuşat", care este finisat cu "pânză deteriorată şi margini aspre, afectând un aspect pre-uzat".

Reacţiile online la adidaşii de la Paris au fost mixte

SoleSavy, un site care se descrie ca o comunitate pentru "adevăraţii sneakerheads", s-a întrebat dacă "trendul adidaşilor îmbătrâniţi" a mers prea departe.
 
Tora Northman, un editor de ştiri pentru publicaţia Highsnobiety, a declarat că marca "a dus-o la nivelul următor", adăugând că Balenciaga "creează întotdeauna articole controversate care stârnesc conversaţii".
 
Dar nu toată lumea crede că adidaşii merită să fie luaţi în derâdere.
 
Şefa departamentului de conţinut editorial al GQ France, Pam Boy, a declarat într-un comentariu pe Instagram că mesajul produsului este clar: „Cumpăraţi şi păstraţi pentru totdeauna. Demna (directorul de creaţie al Balenciaga) îi va face pe cei care îşi pot permite articole de lux să cumpere adidaşi cu aspect "pre-uzat" pentru 1.450€. El întoarce complet cu susul în jos esenţa luxului".
 
Se pare că juriul nu ştie dacă această ultimă mişcare de marketing este demnă de laudă sau de ridicol. Oricum ar fi, Demna şi Balenciaga au făcut din nou lumea să vorbească, atrăgând, fără îndoială, multe persoane către un brand care pare să se simtă din ce în ce mai confortabil cu controversele.
 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici