Tom Ford se retrage din funcţia de director de creaţie al mărcii de modă care îi poartă numele

  • Creatorul de modă american Tom Ford se retrage de la brandul omonim pe care l-a co-fondat în 2005, după ce acesta a fost vândut în noiembrie anul trecut către Estée Lauder.
  • Peter Hawkings, vechiul asociat al lui Ford, îi va succeda în funcţia de director de creaţie, în timp ce Guillaume Jesel va deveni director executiv şi preşedinte, preluând locul lui Domenico de Sole, celălalt cofondator al mărcii.
Urmărește
554 afișări
Imaginea articolului Tom Ford se retrage din funcţia de director de creaţie al mărcii de modă care îi poartă numele

Tom Ford se retrage din funcţia de director de creaţie al mărcii de modă care îi poartă numele

Vestea vine în urma acordului încheiat de brandul de frumuseţe în 2022 de a cumpăra Tom Ford pentru 2,8 miliarde de dolari.
 
Compania include o linie de frumuseţe profitabilă, o linie de modă de succes şi o afacere cu ochelari printr-un acord de licenţă cu grupul italian Marcolin.
 
Estée Lauder se va ocupa de afacerile cu produse cosmetice şi parfumuri ale Tom Ford, în timp ce grupul italian de îmbrăcăminte pentru bărbaţi Ermenegildo Zegna a achiziţionat un contract de licenţă pe 30 de ani. Acest lucru permite grupului Zegna să folosească marca comercială Tom Ford, fiind acum responsabil pentru toată moda pentru bărbaţi şi femei, precum şi pentru accesorii şi lenjerie intimă. Marcolin va continua să producă ochelari, potrivit The Guradian.
 
La momentul anunţării achiziţiei, Estée Lauder a publicat o declaraţie în care a explicat că Ford va rămâne "vizionarul creativ" al mărcii până la sfârşitul anului 2023. Cu toate acestea, într-o mişcare surpriză în această săptămână, Ford a lansat o "colecţie finală" în care apar supermodele din anii '90, inclusiv Amber Valletta, purtând modele de arhivă din ultimii 13 ani.
 
Înainte de a-şi lansa propria marcă, Ford, în vârstă de 61 de ani, a deţinut funcţii la Gucci şi Yves Saint Laurent.
 
Hawkings şi-a început cariera sub conducerea sa la Gucci în 1998. El s-a alăturat brandului Tom Ford în 2006 şi a deţinut cel mai recent rolul de vicepreşedinte senior pentru îmbrăcăminte pentru bărbaţi. „În Peter Hawkings, brandul a găsit directorul de creaţie perfect", a declarat Ford într-un comunicat.
 
O declaraţie separată a anunţat că Ford se orientează către industria cinematografică prin intermediul companiei sale de producţie, Fade to Black. El a scris, produs şi regizat anterior filmele A Single Man, cu Colin Firth şi Julianne Moore, în 2009, şi Nocturnal Animals, cu Amy Adams şi Jake Gyllenhaal, în 2016, care au fost aclamate pe scară largă.
 
Născut în Texas, Ford a studiat arhitectura la New York. Primul său loc de muncă în domeniul modei a fost la brandul american de îmbrăcăminte sport Cathy Hardwick.
 
S-a alăturat Gucci în 1990, urcând rapid în ierarhie înainte de a fi numit director de creaţie în 1994. I se atribuie meritul de a fi salvat brandul italian de la faliment, transformându-l într-un simbol râvnit al sexului şi farmecului. Colecţia sa din 1995, cu costume de catifea şi cămăşi de satin, a avut un succes imediat.
 
Deşi abordarea sa provocatoare a fost deseori controversată, o campanie publicitară din 2003, în care apărea un model cu părul pubian ras în forma logo-ului Gucci aproape că a fost interzisă în Marea Britanie, Ford a propulsat Gucci în poziţia de marcă care a definit o epocă.
 
El a plecat în 2004 pentru a-şi înfiinţa propria marcă, declarând la vremea respectivă pentru Women's Wear Daily că "era vorba de control".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici