Compania Pantone, acuzată că ar fi furat ideea de promovare a culorii anului 2019

Compania Pantone a dezvoltat tradiţia pe care a impus-o anunţând culoarea fiecărui an într-o campanie de conştientizare ecologistă, dar este acuzată că a folosit o idee împrumutată dintr-un proiect pe care l-a refuzat, arată platforma ADweek.

Urmărește
587 afișări
Imaginea articolului Compania Pantone, acuzată că ar fi furat ideea de promovare a culorii anului 2019

Pantone transformă culoarea anului într-o campanie ecologistă şi e acuzată că nu e ideea companiei

Când “Living Coral/ Coral viu” a fost aleasă drept Culoarea anului 2019, au fost voci care au comentat sarcasmul acestui nume promovat în condiţiile în care recifele de corali mor în toate colţurile lumii cu o viteză mai mare decât oricând.

Compania a decis să abordeze această problemă lansând o noul linie cromatică pe care a denumit-o “Glowing Glowing Gone/ Străluceşte Străluceşte Stins” inspirată de culorile aprinse dar îngrijorătoare pe care le creează coralul ca reacţie la valurile de căldură provocate de schimbările climatice.

“Living Coral este o culoare splendidă, dar, ironia sorţii, este strălucirea fosforescentă care radiază din coralul muribund atunci când încearcă să atragă atenţia asupra stării sale”. spune Laurie Pressman, vicepreşedintele Institutului Culorii Pantone. “E un fel de S.O.S. transmis în codul culorilor cu sensul «vă rog, priviţi-mă, am nevoie să mă remarcaţi înainte să dispar». Din acest punct de vedere, aceste culori vii pot fi considerate culorile crizei climatice”, a arătat oficialul.

Culorile, Glowing blue/ Albastru strălucitor, Glowing yellow/ Galben strălucitor şi Glowing purple/ Violet strălucitor, au fost create în parteneriat cu firma Adobe şi The Ocean Agency, o fundaţie care foloseşte creativitatea pentru a atrage atenţia asupra problemelor de mediu cu care se confruntă vieţuitoarele şi habitatele marine.

Profesioniştii din industriile creative au fost îndemnaţi să folosescă nuanţele codate în formulele #0029fd, #FFFF05 şi #9007f9) pentru a crea lucrări ce pot atrage atenţia asupra ameninţărilor pe care le cunoaşte existenţa recifelor de coral.

Fer Carrión, un director de creaţie care a lansat “Dead Coral — Color of the Year 2043” (Coral mort- Culoarea anului 2034) ca răspuns la decizia Pantone de a anunţa ”Living Coral” drept culoarea anului s-a arătat nemulţumit faţă de noua campanie lansată de companie.

Carrión reproşează celor de la Pantone faptul că nu au luat în seamă efortul echipei sale în formularea campaniei ”Dead Coral” ca pe un proiect de conştientizare, compania refuzând să lucreze cu ei în condiţiile în care aveau ”date legate de schimbarea culorii coralului în condiţii de stres”.

”O parte din idee a inclus materialele legate de schimbarea culorii coralului din cauza stresului. E cazul tipic al corporaţiei care ia o idee din mâinile celor care crează şi se aşteaptă să nu existe nicio urmare”, a notat Carrión .

Compania americană Pantone este cunoscută pentru Pantone Matching System, sistemul de clasificare al culorilor folosind corespondenţe, sistem adoptat de designeri şi specialişti din industriile care au legătură cu publicarea, printarea ori arta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici