Fostul şef Dacia: România mai are de lucrat la predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie, dacă doreşte să atragă investitori. Eu în doi ani m-am întâlnit cu patru premieri | FOTO

Yves Caracatzanis, director gene­ral şi preşedinte al CA al Auto­mo­bile Dacia, înainte de a pleca spre Rusia pentru a prelua con­du­cerea AvtoVaz, a atras atenţia că România încă mai are de lucrat la capitole pre­cum predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie dacă doreşte să atragă noi investitori. El a subliniat că s-a întâlnit cu toţi cei patru premieri care au fost la Palatul Victoria în ultimii doi ani.

Urmărește
1355 afișări
Imaginea articolului Fostul şef Dacia: România mai are de lucrat la predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie, dacă doreşte să atragă investitori. Eu în doi ani m-am întâlnit cu patru premieri | FOTO

Fostul şef Dacia: România mai are de lucrat la predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie, dacă doreşte să atragă investitori. Eu în doi ani m-am întâlnit cu patru premieri | FOTO

„Un nou investitor caută un loc pentru extindere, caută competitivitate, infrastructu­ră, predictibilitate şi stabilitate, dar şi oameni calificaţi, educaţi şi pregătiţi. Şi mai caută şi un orizont ca în următorii 5-10 ani să aibă de unde re­cruta oameni bine pregătiţi, pentru o even­tuală extindere. Este important pentru Ro­mânia să continue să lucreze şi să rămână com­petitivă, să îmbunătăţească infrastructura, pre­dic­ti­bilitatea şi educaţia. Educaţia este cheia, por­nind de la şcolile profesionale, învăţă­mân­tul dual şi programe de inginerie. Nu putem aştepta totul de la autorităţi, dar trebuie să co­laborăm cu acestea.“

Antoine Doucerain va prelua de la 1 mai func­ţia de director general al Automobile Dacia şi Group Renault România de la Caracatzanis, devenind astfel cel de-al cincilea fran­cez ce vine la conducerea uzinei din Mio­veni de la priva­ti­zarea din 1999. Grupul Renault are în România afa­ceri de peste 5 mld. euro şi repre­zintă peste 10% din exporturi.

În timp ce România nu a mai atras nicio nouă investiţie majoră de mai bine de cinci ani de zile, ultima fiind cea a Daimler de la Sebeş, de 300 mil. euro, în ultimii doi ani Slovacia a atras noua uzină Jaguar Land Rover de 1,4 mld. euro, Ungaria a atras o nouă investiţie a Daimler de 1 mld. euro pentru a dubla uzina din Kecskemét, în timp ce Polonia a convins tot Daimler să investească 500 mil. euro într-o uzină de motoare. Dacă în 2016, la plecarea sa de la Dacia, Nicolas Maure sublinia faptul că la 100 de ani de la Marea Unire România nu are nicio auto­stra­dă care să tra­­verseze Carpaţii sau o infra­structură moder­nă care să „unească“ provinciile istorice, în pre­zent Caracatzanis a subliniat faptul că pe lân­gă infrastructură trebuie investit şi în învă­ţă­mânt. Pe de altă parte, în cei doi ani ai man­da­tului său, în România doar 15 km de auto­stradă au fost daţi în folosinţă, iar la auto­strada Piteşti-Sibiu tot nu au început lucrările.

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici