Intoleranţi, individualişti şi blazaţi - tinerii de azi!

Tinerii din prezent, comparativ cu cei din 2005, sunt mai blazaţi, mai individualişti, mai puţin dispuşi să-şi asume responsabilităţi sociale, mai radicali şi intoleranţi şi mai dependenţi de comunicarea virtuală, este rezultatul unui studiu realizat de GfK România.

Urmărește
1041 afișări
Imaginea articolului Intoleranţi, individualişti şi blazaţi - tinerii de azi!

Intoleranţi, individualişti şi blazaţi - tinerii de azi! (Imagine: Attila Szavuj/Mediafax Foto)

În plus, studiul a scos la iveală faptul că tinerii de azi sunt mai dezamăgiţi de ceea ce le oferă societatea, precum şi de valorile pe care aceasta le promovează.

Potrivit studiului, tinerii cu vârste de 15 - 20 de ani sunt foarte sensibili la felul în care sunt percepuţi de cei din jurul lor, mai ales în grupurile din care fac parte, dorind în primul rând să-şi impună personalitatea şi să iasă în evidenţă.

"De asemenea, rămâne valabil eternul conflict între generaţii. Îşi doresc să fie luaţi în seamă de către adulţi, să fie ascultaţi şi valorizaţi, chiar admiraţi şi apreciaţi pentru ideile şi acţiunile lor. Generaţia 15 - 20 de ani din 2009 are încredere în propriile forţe şi pune sub semnul întrebării toate normele societăţii, din dorinţa de a trăi experienţe noi, de a testa totul pe propria piele", spune Oana Mirilă, director cercetare calitativă GfK România.

Cum se îmbracă tinerii?

Tinerii pun mare preţ pe felul în care arată, starea lor de bine depinzând în mare măsură de aspectul lor exterior; astfel, pentru ei nu contează doar îmbrăcămintea, ci întregul look, inclusiv tunsoarea şi restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atât pentru fete, cât şi pentru băieţi, aceştia alegându-le cu grijă şi investind fără niciun regret în ele o parte extrem de consistentă din banii de care fac rost. Ţinuta standard a unui "pioner" în 2009 presupune converşi, jeanşi, tricou şi hanorac imprimate, eşarfă, căciulă sau şapcă trendy, geantă sport, brăţări.

Reprezentanţii generaţiei "Converse" percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, playerul mp3 şi computerul cu acces la Internet. "Tehnologia reprezintă un facilitator al unui stil de viaţă şi un indicator de status. Cu cât eşti mai «tehnologizat», ai acces la mai multe activităţi, informaţii, poţi face anumite lucruri care să te facă vizibil. În plus, în funcţie de cât de modern, autentic sau trendy este, gadget-ul folosit sau deţinut te poziţionează într-o anumită categorie socială, îţi dă sau nu acces la un anumit grup - aspect care este foarte important" în rândul adolescenţilor, a adăugat Mirilă.

La ce se uită tinerii?

Tinerii admiră, în rândul personalităţilor autohtone, pe acelea care dau dovadă de talent, inteligenţă, principii clar creionate, curaj şi care au de transmis un mesaj personal despre viaţă.

În ceea ce priveşte raportarea la mass-media şi gradul de expunere, studiul arată că media clasică (TV, radio, presa scrisă) nu mai face parte din activităţile de timp liber preferate de tineri. Timpul în faţa televizorului sau ascultând radioul a fost înlocuit, pe agenda adolescenţilor, de timpul petrecut în faţa calculatorului, conversând cu grupul de prieteni în reţelele sociale şi de ieşirile în oraş cu aceştia.

"Nu ne regăsim deloc în oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru că e televizorul deschis de părinţi şi treci prin zonă în momentul ăla. Dar nu există un program pe vreunul din canalele noastre care să mă facă să îmi doresc să-l urmăresc", a declarat unul dintre adolescenţii participanţi la studiu.

GfK România a derulat studiul la sfârşitul anului 2009, pentru a realiza un portret al tinerilor de azi, având în centru generaţia adolescenţilor şi tinerilor între 15 şi 20 de ani. Proiectul este o reeditare a unuia similar realizat pentru prima oară de companie în 2005.

Pentru a realiza studiul, GfK România a utilizat mai multe tipuri de culegere a informaţiei, între care forumuri de discuţii online şi focus grupuri. Proiectul a fost derulat la Bucureşti, în perioada august-noiembrie 2009.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK şi este lider în cercetarea de piaţă din România. Înfiinţat în urmă cu 75 de ani ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, grupul GfK are în prezent peste 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici