Cercetătorii sugerează că descoperirea lor ar putea avea implicaţii în dezvoltarea celor mai bune laturi ale copiilor. Studiul realizat de ei a comparat modul în care adolescenţii şi adulţii învaţă să facă alegeri pe baza informaţiilor disponibile, scrie Descoperă.
La studiu au participat 18 voluntari cu vârste cuprinse între 12-17 ani şi 20 de voluntari cu vârste cuprinse între 18-32 de ani. Toţi au realizat sarcini în care au trebuit să aleagă între simboluri abstracte. Fiecare simbol a fost asociat în mod constant cu o şansă de a primi o recompensă, pedeapsă sau nimic.
Pe măsură ce procesul a progresat, participanţii au aflat ce simboluri duceau către fiecare rezultat în parte şi şi-au ajustat alegerile în funcţie de consecinţă.
Adolescenţii şi adulţii au fost capabili, în egală măsură, să înveţe asocierile dintre simboluri şi recompensă, în timp ce adolescenţii au fost mai puţin capabili să evite simbolurile asociate cu pedeapsa.
Adulţii înregistrau performanţe semnificative când li se spunea care sunt consecinţele fiecărei alegeri după ce decizia era deja luată, pe când adolescenţii nu păreau să ia în considerare aceste informaţii.
Citeşte articolul complet în Descoperă.