Ţara în care vin cei mai mulţi oameni care vor să-şi însceneze moartea. Cât costă un „kit de deces”

V-aţi gândit vreodată să vă înscenaţi propria moarte şi să o luaţi de la zero în altă parte? Poate că nu, însă acest lucru se întâmplă şi este o afacere în expansiune în Filipine.

Urmărește
3177 afișări
Imaginea articolului Ţara în care vin cei mai mulţi oameni care vor să-şi însceneze moartea. Cât costă un „kit de deces”

Ţara în care vin cei mai mulţi oameni care vor să-şi însceneze moartea. Cât costă un „kit de deces”

Pentru aproximativ 400 de euro, oricine este interesat poate cumpăra „un kit de deces” care conţine documente care dovedesc că a murit. Însă pentru asta este nevoie de un cadavru. Clienţii, de la bancheri disperaţi care încearcă să scape de datorii până la soţi care vor să-şi părăsească familiile, cumpără un cadavru nerevendicat de la una din numeroasele morgi din Filipine, iar odată rezolvată această problemă scenariul poate fi dus până la capăt, scrie The Telegraph.

Elizabeth Greenwood este o turistă care „a murit”  în Filipine în 2013. Mulţi oameni au asistat la accidentul pe care l-a avut cu maşina sa închiriată pe un drum foarte aglomerat din Manila. La sosirea ambulanţelor, medicii au declarat-o moartă. Cel puţin asta scrie pe certificatul său de deces.

În relitate însă, Elizabeth Greenwood trăieşte şi lucrează ca jurnalist în New York. Ea este autoarea cărţii „Jocul cu moartea: o călătorie prin lumea fraudei cu moartea”.

Ideea i-a venit după ce un prieten a făcut o glumă în acest sens. „Am început să caut pe internet şi am descoprit că este o adevărată industrie, foarte mulţi experţi şi consultanţi fiind gata să te ajute şi să-ţi garanteze o rată ridicată de succes a operaţiunii”, a declarat jurnalista.

Cum a ajuns în Filipine? Totul a început de la un articol din Wall Street Journal, din 1986, în care un reprezentant al unei case de asigurări spunea că „într-o ţară din Asia de Sud-Est, există o morgă privată care preia cadavre nerevendicate, le îngheaţă şi le vinde pentru asigurare”. „Am găsit acest lucru cu totul interesant, bizar şi macabru”, a explicat ea.

Elizabeth Greenwood povesteşte că un „kit de deces” costă între 30 şi 400 de euro, însă clienţii sunt dispuşi să scoată din buzunar şi 20.000 de euro pentru a-şi construi o nouă identitate. 

Citeşte aici continuarea

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici