Cum arată campania electorală la Cluj: Promovare "la secret", printre blocuri, şi duel la distanţă între Boc şi Nicoară - FOTO

Miza localelor pentru politicieni şi partide nu răzbate la nivelul clujeanului de rând, preocupat mai mult de filmele TIFF sau Zilele oraşului. Campania e anostă, afişele-seci, iar principalii candidaţi bat cartierele printre blocuri, programul fiind "la secret", şi apar separat la televiziuni.

Urmărește
880 afișări
Imaginea articolului Cum arată campania electorală la Cluj: Promovare "la secret", printre blocuri, şi duel la distanţă între Boc şi Nicoară - FOTO

Cum arată campania electorală la Cluj: Promovare "la secret", printre blocuri, şi duel la distanţă între Boc şi Nicoară (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Ascultând declaraţiilor liderilor USL de la Bucureşti, care se perindă într-un ritm ameţitor pe la Cluj-Napoca, alegătorul clujean are impresia că toţi ochii ţării sunt aţintiţi pe oraşul de la poalele Feleacului. De la Ponta, la Antonescu, la Daniel Constantin, până la ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, cel al Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig, al Muncii, Mariana Câmpeanu, al Economiei, Daniel Chiţoiu, sau al Mediului de afaceri, Lucian Isar, ca să nu vorbim de Ioan Rus şi Andrei Marga, mesajele transmise clujenilor au fost clare: "Nu îl votaţi pe Emil Boc, votaţi-l pe Marius Nicoară".

Punctul "zero" al campaniei electorale îl reprezintă Bulevardul Eroilor, în faţa sediilor PDL, PSD şi PNL, unde trecătorii îşi iau porţia zilnică de pliante colorate, ziare, broşuri, brichete şi pixuri, de la voluntarii instalaţi în două corturi de campanie amplasate pe trotuar.

Cei doi prim-competitori, Emil Boc (PDL) şi Marius Nicoară (USL), pe care sondajele îi dau ba umăr la umăr, ba unul cu câteva procente în faţă, ba celălalt, îşi văd, împinşi parcă de la spate, de campania electorală despre care spun că este "de la om la om".

Ambii susţin că bat cartierele de-a lungul şi de-a latul, printre blocuri - prin centru mai rar sau deloc -, că au, zilnic, întâlniri cu alegătorii, dar ţin "la secret" reuniunile cu alegătorii, de teamă.

"Domnul Boc merge în fiecare zi prin cartiere, pe străzi, are întâlniri cu cetăţenii. Nu se anunţă programul pentru că ar putea apărea nişte provocatori de la USL care să îl huiduie, să facă scandal şi apoi să îl filmeze că a fost huiduit şi să îl dea la televizor. Preferăm o campanie mai discretă din acest punct de vedere, dar eficientă, spunem noi", explică sec un PDL-ist din staff-ul de campanie al fostului premier.

Fotografii cu Emil Boc "în mijlocul clujenilor", înconjurat ba de bătrâni, ba de tineri familişti cu copii sunt postate apoi cu promptitudine pe pagina de Facebook, de campanie, a candidatului PDL.

Boc îşi mai face apariţia şi la evenimentele publice organizate de Primăria Cluj-Napoca, care s-au înmulţit, ca prin minune, în ultimele două săptămâni - inaugurări de centre pentru vârstnici, punerea în circulaţie a noului tramvai, inaugurarea clădirii modernizate a clădirii Casinoului din Parcul Central.

De cealaltă parte, Marius Nicoară a recurs la aceeaşi strategie: întâlniri cu cetăţenii din om în om, din casă în casă. În plus, îi însoţeşte pe miniştrii care vin la Cluj la întâlniri cu diverse categorii profesionale, de la pensionari la oameni de afaceri, în căutare de voturi.

Pentru că nu au avut şansa unei dezbateri faţă în faţă, Boc şi Nicoară se "duelează" de la distanţă, prin intermediul televiziunilor, la emisiuni de seară, şi se acuză reciproc de "copierea" unor puncte din programele lor electorale.

În ultima decadă a campaniei electorale, cutiile poştale ale clujenilor au fost "inundate" de programele electorale ale candidaţilor, cele mai multe aparţinând lui Emil Boc şi lui Marius Nicoară.

Primul şi-a ales ca slogan "Întotdeauna pentru clujeni" şi a uzat de fotografii color cu diverse realizări din Cluj-Napoca, dar şi din judeţ. Autostrada Transilvania e doar la o aruncătură de băţ. Vrea să demonstreze că "a promis şi a făcut", în timp ce al doilea şi-a ales sloganul "Clujul merită totul", care are 30 de pagini şi 11 capitole cu promisiuni variate.

Clujenii au găsit şi broşuri pe care apare sigla PDL, în care Boc este asociat cu fostul primar Sorin Apostu, arestat pentru fapte de corupţie, şi în care se amintesc măsurile de austeritate luate în perioada în care a fost premier, sau una cu caricaturi, despre care liderii clujeni ai democrat-liberalilor susţin că fac parte din "campania murdară" dusă de USL, în timp ce, evident, reprezentanţii USL neagă orice implicare în tipărirea şi distribuirea lor.

În afara celor doi candidaţi ai PDL şi USL, vizibil în campanie este candidatul UDMR Eckstein Kovacs Peter, care şi-a ales sloganul electoral "Clujean DeVotat - împreună cu drag". Eckstein şi-a deschis în centrul oraşului "o farmacie", sediu de campanie unde oferă "medicamente", adică soluţii la problemele clujenilor, şi, pentru că se adresează şi alegătorilor români, a tipărit un ziar de campanie în limba română, care este împărţit de voluntarii săi.

Candidatul independent Mircia Giurgiu este prezent în campania electorală atât pe afişe, deşi promitea înainte că nu va cheltui niciun leu, cât şi în cartiere, acesta având sloganul "Meritaţi altceva", în timp ce candidatul PNŢCD Emil Culda îşi face apariţia îmbrăcat într-un tricou galben pe care scrie "Faceţi loc, Emil Culda intră-n joc".

Pentru Primăria Cluj-Napoca şi-au depus candidatura 12 persoane. Unele nu au nici măcar afişe electorale pe panouri.

(Material realizat de Vasile Măgrădean, corespondenti@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici