- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.03.2013, 20:06)
- Departamentul Politic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băsescu: Aeronava prezidenţială nu mai există din 2010. Nu mă opun niciunei acţiuni
Preşedintele Traian Băsescu a spus, luni, întrebat despre declaraţiile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu privind renunţarea la aeronava folosită de şeful statului, că el nu se opune niciunei acţiuni, menţionând că avionul respectiv nu este aeronavă prezidenţială.
Urmărește
411 afișări
Băsescu: Aeronava prezidenţială nu mai există din 2010. Nu mă opun niciunei acţiuni (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Vă asigur că nu mă opun niciunei acţiuni, pentru că aceea nu e aeronava prezidenţială, aeronavă prezidenţială nu mai există din 2010, când acea aeronavă de 38 de ani nu a mai putut fi reparată din lipsă de fonduri. Ce folosesc eu de la Tarom este un avion pe care îl închiriem charter, dacă vreţi, nu este o aeronavă la dispoziţia preşedintelui României", a precizat Băsescu.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro. El a spus, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidenţială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom şi că renunţarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trăiești în Democrație, ai putere absolută. Se numește VOT!
-
Gruparea Houthi anunţă că va continua să atace Israelul în ciuda loviturilor asupra Yemenului
-
Vrancea: Bărbatul ucis din greşeală în timpul unei partide de vănătoare aduna lemne uscate
-
Crin Antonescu, despre faptul că nu există pe reţelele de socializare: Este foarte adevărat
Tarom va face o propunere Administraţiei Prezidenţiale privind aeronava folosită de preşedinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanţă, a spus joi ministrul Fenechiu, fără să detalieze, el declarându-se surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.
"Eu nu vreau să intru în amănuntele legate de cine închiriază aeronava", a spus Fenechiu joi, într-o conferinţă de presă, răspunzând unei întrebări venite din partea presei privind acest subiect.
Citeşte şi:
Ministrul Transporturilor vrea ca Tarom să renunţe la aeronava prezidenţială, din cauza pierderilor
El a adăugat că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanţă la aronava Airbus 310 pe care o utilizează şeful statului.
"Am fost surprins să aflu că aceste costuri sunt suportate de la bugetul de stat", a continuat Fenechiu.
Întrebat dacă aeronava ar trebui vândută, ministrul Transporturilor a afirmat că a avut o discuţie cu membrii Consiliului de Administraţie, că există o strategie privind aeronavele Airbus 310, dar a solicitat să nu i se ceară alte amănunte până nu este luată o decizie de către Consiliul de Administraţie.
"Este o aeronavă proprietate a companiei Tarom, folosită - ziceţi dumneavoastră - de Administraţia Prezidenţială, pe care plătim 7 milioane de euro doar costuri de mentenanţă, fără costuri de operare", a spus ministrul Transporturilor.
El susţine că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanţă pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de acelaşi tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: "Ba da".
Ulterior, Fenechiu a afirmat că şi cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate şi din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administraţie.
Întrebat dacă a propus o soluţie, Fenechiu nu a dorit să o dezvăluie presei, adăugând că aceasta va fi transmisă Administraţiei Prezidenţiale.
El a adăugat că va exista o întâlnire între oficiali ai ministerului şi ai Administraţiei Prezidenţiale, "care vor lua nişte decizii".
Întrebat dacă preşedintele poate folosi avionul în cazul unei vizite oficiale, Fenechiu a spus: "Fără probleme!". "Dacă vrea, bineînţeles", a adăugat el.
Solicitat să răspundă de ce s-a implicat în acest subiect, ministrul a afirmat că, potrivit legii, autoritatea tutelară şi Ministerul Finanţelor nu pot interveni în administrarea şi managementul unei companii, că el nu s-a implicat în management, dar a fost mirat de adresa primită joi de la Tarom, prin care i se solicitau 21 milioane lei, în condiţiile în care suma de un milion de lei a fost deja plătită.
El a menţionat că declaraţiile de miercuri seară au fost făcute după o discuţie cu reprezentanţii Consiliului de Administraţie.
Ministrul nu a oferit un termen privind soluţionarea acestor aspecte şi a încheiat conferinţa, deşi mai existau întrebări din partea jurnaliştilor, motivând că are o întâlnire.
Guvernul nu-i va retrage preşedintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluţie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranţă să crească, a declarat premierul Victor Ponta.
"Ştiu şi eu de costul acela de 7 milioane. Problema este că acum la Tarom este un management privat, care nu e sub controlul ministerului şi, sigur, ia măsuri pentru eficientizarea companiei. Eu cred că trebuie găsită o soluţie în perioada următoare, e absolut normal ca preşedintele României, până la urmă şi primul-ministru, să aibă un avion cu care să se deplaseze la întâlnirile oficiale, nu e vorba că se duce în plimbări. Înţeleg însă condiţiile actuale sunt extrem de neeficiente. E un avion mai vechi şi poate că o să găsim împreună o altă soluţie. Nu e vorba aici să-i luăm avionul domnului Băsescu. încercăm însă să avem costuri cât mai mici şi o siguranţă cât mai mare", a spus Ponta la RTV.
Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.
Citește pe alephnews.ro: Le Figaro scrie despre „sfârșitul jalnic al domniei lui Klaus Iohannis”.Ce s-a întâmplat cu demersurile de suspendare din funcție a Președintelui
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1038. Ucraina ar putea fi nevoită să se retragă din regiunea Kursk până în primăvară, avertizează oficialii americani / Rusia creşte producţia de drone Shahed la fabrica din Tatarstan / ISW: Putin respinge planul de pace elaborat de echipa lui Trump / Reuters: Rusia utilizează Bitcoin pentru plăţile internaţionale
-
ieri, 22:26
Vrancea: Bărbatul ucis din greşeală în timpul unei partide de vănătoare aduna lemne uscate