„Curtea a stabilit că, în urma revizuirii Constituţiei, a fost eliminat bicameralismul perfect în privinţa procedurii de adoptare a legilor, cu excepţia celor de revizuire a Constituţiei. Prin urmare, dacă în prima ipoteză, art.75 din Constituţie operează cu noţiunile de prima Cameră sesizată şi de Cameră decizională, în privinţa revizuirii Constituţiei, art.151 din Constituţie nu stabileşte o anumită ordine de sesizare a Camerelor, din contră, a menţinut procedura adoptării separate a iniţiativei de revizuire de către cele două Camere, cu aplicarea procedurii medierii, după caz. Or, prin art.1491 şi art. art.1492 alin.(6) din Regulamentul Senatului se stabileşte o anumită ordine de sesizare a Camerelor, Camera Deputaţilor dobândind valenţe de primă Cameră sesizată, iar Senatul de Cameră decizională. Prin urmare, Curtea a constatat că dispoziţiile art.1491 şi ale art.1492 alin.(6) din Regulamentul Senatului încalcă art.151 din Constituţie”, se arată în decizia CCR.
De asemenea, Curtea a constatat că trei articole din Regulamentul Senatului cuprind reglementări care vizează desfăşurarea activităţii Camerei Deputaţilor sau a activităţilor comune celor două „ceea ce este contrar principiului constituţional al autonomiei regulamentare.”
Citeşte şi: Curtea Constituţională OBLIGĂ şefii de Parchete şi instituţii, care nu se află în subordinea Parlamentului, să vină la comisii
Citeşte şi: MOTIVAREA CCR privind respingerea sesizării depuse de Bombonica Prodana, fosta soţie a lui Liviu Dragnea, legată de lipsa unei limite a prejudiciului pentru abuzul în serviciu: Legiuitorul, obligat să reglementeze pragul. Altfel, vor fi situaţii de incoerenţă