- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.12.2013, 13:54)
- Andi Manciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ilie Sârbu, despre solicitarea lui Buican: Ne-am obişnuit cu doctrina PNL, nu mai avem tresăriri
Liderul senatorilor PSD, Ilie Sârbu, a declarat, miercuri, că social-democraţii s-au "obişnuit" cu solicitări precum cele ale vicepreşedintelui PNL Cristian Buican, care a cerut demisia ministrului Dan Şova, şi nu mai au "tresăriri" la astfel de solicitări.
Urmărește
377 afișări
Ilie Sârbu, despre solicitarea lui Buican: Ne-am obişnuit cu doctrina PNL, nu mai avem tresăriri (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Sârbu a fost întrebat cum vede solicitarea vicepreşedintelui PNL Cristian Buican, ca ministrul Dan Şova să-şi prezinte demisia din Guvern.
"Ne-am obişnuit, nu mai avem tresăriri la propuneri de genul ăsta, au mai fost şi altele (...) USL e mai mult decât atât. Liberalii în general au această doctrină liberală şi cu asta ne şi lămuresc câteodată, că nu toţi ascultă ceea ce spune centrul. Eu sper să fie înţelepţi şi să putem merge mai departe", a replicat Sârbu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
-
Petrişor Peiu: Guvernul Ciolacu II începe cu austeritate
-
Diana Buzoianu, deputată USR: Nu am fugit de la guvernare, dar noi voiam nişte soluţii concrete
-
Revoluţia AI vine din China! DeepSeek V3 depăşeşte GPT-4 şi redefineşte limitele tehnologiei
Vicepreşedintele PNL Cristian Buican solicită demisia ministrului Dan Şova şi a conducerii PSD Vâlcea pentru că au renunţat la proiectul autostrăzii Sibiu - Piteşti, lucru care ar avea consecinţe nefaste asupra activităţii economice din zonă, în frunte cu Dacia-Renault.
Citeşte şi:
Vicepreşedintele PNL Buican cere demisia lui Şova pentru că nu se face autostrada Sibiu-Piteşti
Buican, care este şi preşedintele PNL Vâlcea, aminteşte, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că ministrul Şova a anunţat amânarea pentru după anul 2018 a oricărui demers de realizare a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti "şi implicit distrugerea viitorului judeţului, şi a oricărei şanse de dezvoltare a Vâlcii".
Vicepreşedintele PNL solicită din acest motiv demisia ministrului Dan Şova, dar şi a conducerii PSD Vâlcea, "pentru că nu au reuşit să-şi convingă colegii din PSD de la nivel guvernamental că tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti reprezintă o necesitate".
El susţine că anunţul reprezentanţilor PSD va avea "consecinţe nefaste asupra întregii economii naţionale, Dacia-Renault, compania privată cu cel mai mare aport la PIB-ul României".
"Chiar dacă în materialul prezentat referitor la priorităţile României, în materie de autostrăzi, se regăseşte un mic tronson între Piteşti şi Râmnicu-Vâlcea, acesta nu rezolvă problema de fond a traficului rutier între Constanţa şi Nădlac şi nu poate fi un motor de dezvoltare a economiei judeţului Vâlcea (...) Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", continuă vicepreşedintele PNL.
"Când am ieşit public luna trecută şi am cerut demisia lui Şova, a lui Cîlea şi a celorlalţi reprezentanţi PSD-işti din Vâlcea, majoritatea a zis că nu am dreptate şi să aşteptăm, că nu se poate să nu facem acest tronson. Iată că am avut dreptate şi că reprezentanţii PSD-işti care şi-au asumat construcţia de autostrăzi din România au lucrat împotriva intereselor judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dâmboviţa. Sunt curios ce mai pot zice PSD-işti vâlceni acum, după ce însuşi Prim-Ministrul şi şeful lor de partid susţin autostrada Sibiu-Braşov şi nu Sibiu-Piteşti. Din păcate, dacă nu vom reuşi să schimbăm această decizie, viitorul judeţului Vâlcea nu arată foarte bine. Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", mai declară Buican.
Premierul Victor Ponta a prezentat, marţi, grupurilor USL proiectul privind reţeaua de autostrăzi care vor fi construite până în 2018 şi care va uni regiunile istorice, el propunând elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute.
Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km.
El a precizat că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda şi că din economiile făcute la POS Transport se va putea licita şi construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostradă Turda-Târgu Mureş, unde în luna ianuarie pot începe toate procedurile.
Ponta a precizat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.
"Asta constituie trei miliarde de Euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014", a spus Ponta.
El a arătat că din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de Euro două segmente de autostradă, Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău, în aşa fel încât să se poată uni chiar în perioada imediat următoare Moldova şi Transilvania.
În ceea ce priveşte tronsoanele finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus că pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru Comarnic-Braşov.
"Comarnic-Braşov e un proiect pe care îl consider esenţial pentru această guvernare şi pentru ţară în ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar pentru caracteristica de turism, că acolo merg bucureşteni în week-end, ci mai ales pentru legătura între Ardeal şi Bucureşti", a spus Ponta.
Premierul a arătat că e într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa şi că există într-o formulă avansată şi se pot în cursul anului viitor declanşa şi lucrările pentru Piteşti-Craiova.
"Există un tronson din autostrada Trasilvania, Jilău-Suplacu de Barcău, unde avem ofertă pentru construcţia în parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău şi finanţarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galaţi-Brăila de autostrada inclusă pe coridorul 9", a spus Ponta.
El a arătat că, practic, până în 2018 se pot da în folosinţă din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrăzi.
Citește pe alephnews.ro: Moldova își crește bugetul pentru apărare. Parlamentul a aprobat o nouă strategie pe 10 ani
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe