PMP propune difuzarea de anunţuri publice pentru promovarea sănătăţii economiei naţionale
Propunerea legislativă defineşte comunicările necomerciale audiovizuale şi stabileşte formele acestora – anunţul de interes public, campania socială şi apelul în scop caritabil. Se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislaţia primară, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislaţia secundară, potrivit expunerii de motive.
„Legea nr. 504/2002 reglementează domeniul audiovizualului, inclusiv atribuţiile Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), în calitate de garant al interesului public. Deşi legea nu prevede şi comunicările necomerciale audiovizuale, totuşi, în Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, CNA a reglementat acest domeniu în Secţiunea a 10-a – Campanii noncomerciale. Deoarece legiuitorul a autorizat CNA să emită aceste decizii, iar Legea nr. 504/2002 nu cuprinde nicio dispoziţie cu privire la comunicările necomerciale audiovizuale (nici măcar la nivel de definiţie), se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislaţia primară, CNA urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislaţia secundară”, adaugă iniţiatorii.
Astfel, propunerea legislativă enumeră o serie de anunţuri de interes public. Aceasta introduce în sarcina tuturor furnizorilor de servicii media audiovizuale obligaţia de a difuza anunţurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Naţională de Meteorologie şi de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor, potrivit documentului citat.
„Aşa cum radiodifuzorii difuzează anunţurile de interes public care promovează un stil de viaţă sănătos, în mod similar, propunerea legislativă introduce un anunţ de interes public care promovează sănătatea economiei româneşti, şi anume <
De asemenea, iniţiatorii propun şi introducerea unui anunţ public care să vizeze problema mediului.
„Pentru că, din nefericire, problema mediului are şi o cauză specifică, autohtonă, propunerea legislativă introduce şi anunţul de interes public <
Deputaţii PMP concluzionează că, prin această abordare, Parlamentul are posibilitatea de a se implica direct, prin actul legislativ, în promovarea valorilor în rândul populaţiei.
„Anunţurile de interes public definite de prezenta lege sunt următoarele:
a)anunţurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Naţională de Meteorologie şi de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor;
b)anunţul <
Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii adiovizualului nr.504/2002 este susţinută de mai mulţi parlamentari PMP, fiind înregistrată la Camera Deputaţilor, în calitate de primă Cameră sesizată.