Proiectul de Metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale poate fi consultat pe site-ul Ministerului Educaţie timp de 10 zile (16-26 octombrie), iar observaţiile, propunerile şi sugestiile pot fi trimise în intervalul menţionat la adresa de email [email protected], se arată într-un comunicat remis agenţiei de presă MEDIAFAX.
„Metodologia este structurată pe trei mari domenii – capacitate instituţională, eficacitate educaţională şi management al calităţii – din care derivă criteriile şi indicatorii de performanţă.(…) Menţionăm că Metodologia va sta la baza procesului de acreditare şi evaluare periodică a şcolilor doctorale din România, pe care Ministerul Educaţiei îl va iniţia în această toamnă”, se precizează în comunicat.
Proiectul cuprinde opt articole şi o anexă unde sunt stipulate criteriile şi indicatori de performanţă utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a unei şcoli doctorale.
Pentru domeniul capacitate instituţională, la criterii sunt trecute: structurile instituţionale, administrative şi manageriale, baza materială şi optimizarea utilizării infrastructurii de cercetare, resursele umane şi capacitatea instituţiei de atragere a resurselor umane externe instituţiei şi din afara ţării, în condiţiile legii.
La domeniul eficacitate educaţională criteriile cuprinse în proiect sunt: conţinutul programului de studii, rezultatele învăţării şi activitatea de cercetare ştiinţifică, angajabilitatea, activitatea financiară a organizaţiei.
Pentru managementul calităţii criterii sunt: strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii, proceduri privind initierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate, proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării ( pregătirii doctorale) şi proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral.
Proiectul de metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale vine după ce pe 29 septembrie, printr-un ordin al ministrului Educaţiei, acestea au fost autorizate provizoriu. Potrivit Ministerului Educaţiei, era pasul necesar pentru a înmatricula studenţii doctoranzi în anul universitar 2016-2017, şcolile doctorale nefiind evaluate externe în ultimii cinci ani, aşa cum prevede legislaţia în vigoare.
Prin adoptarea acestei noi metodologii va putea fi demarat procesul de acreditare, chiar din această toamnă.
Citeşte şi: Grupul de Investigaţii Politice a sesizat oficial CNATDCU în legătură cu teza de doctorat a Codruţei Kovesi
Citeşte şi: Mateuţ, despre teza de doctorat a lui Kovesi: O teză valoroasă, departe de a fi suspectată de plagiat
Citeşte şi: O nouă analiză a tezei de doctorat a L.C Kovesi arată că mai multe paragrafe au fost reproduse fără ghilimele, inclusiv notele de subsol copiate
Citeşte şi: Fostul ministru de interne Petre Tobă şi Florentin Pandele, primarul din Voluntari, au plagiat în teza de doctorat, a decis Comisia tehnică din cadrul CNATDCU/ Tobă face plângere penală
Citeşte şi: Un profesor român de la o universitate din Anglia a sesizat oficial CNATDCU să verifice teza de doctorat a Laurei Codruţa Kovesi
Citeşte şi: Clotilde Armand: Teza de doctorat a Laurei Codruţa Kovesi trebuie analizată transparent de specialişti
Citeşte şi: Mihnea Costoiu, audiat în dosarul privind autodenunţul legat de teza de doctorat a Codruţei Kovesi
Citeşte şi: Iohannis i-a cerut procurorului general să urgenteze cercetările în cazul Ghiţă-Kovesi privind teza de doctorat: Nu cred că trebuie să vorbim despre o demisie
Citeşte şi: Vicepremierul Costin Borc: Cine vrea doctorat curat merge în străinătate, de ruşinea asocierii cu plagiatorii
Citeşte şi: Sebastian Ghiţă, audiat la Parchetul General după autodenunţul privind teza de doctorat a lui Kovesi: Am venit să aduc probe – VIDEO