PDL cere Guvernului ca privatizarea CFR Marfă să fie un proces transparent

PDL cere Guvernului ca privatizarea CFR Marfă să fie un proces transparent, cu un calendar foarte bine precizat, nu ca în cazul Oltchim, a declarat luni preşedintele PDL, Vasile Blaga, arătând că deja se observă că nu sunt respectate procedurile transparente.

Urmărește
234 afișări
Imaginea articolului PDL cere Guvernului ca privatizarea CFR Marfă să fie un proces transparent

PDL cere Guvernului ca privatizarea CFR Marfă să fie un proces transparent (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Blaga a spus, după şedinţa BPN al PDL, că cere Guvernului respondabilitate în cazul privatizării CFR Marfă pentru a nu se repeta situaţia de la Oltchim unde premierul a modificat caietul de sarcini şi a renunţat la privatizarea cu investitori strategici.

"Noi cerem un proces transparent de privatizare, cu un calendar bine precizat şi cu o selecţie de ofertă care să fie cunoscută publicului şi cu consultarea sindicatelor, mai ales că discutăm de o societate importantă, CFR Marfă", a spus Blaga.

El a adăugat că deja se observă că nu sunt respectate procedurile transparente şi că preţul de pornire este foarte mic, în condiţiile în care această societate are cotă de piaţă de 50% din transportul de marfă al României şi are numeroase active.

"Credem că CFR Marfă nu poate fi dată pe nimic, cum este în practica PSD din 2004 şi este preluată de USL după 2012 doar ca să bifeze unul din angajamentele luate cu FMI", a adăugat liderul PDL.

Anunţul de privatizare publicat în 5 aprilie de Ministerul Transporturilor stabileşte că licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că procedura prin care s-a stabilit preţul de vânzare a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă a fost una complexă, care a avut la bază valoarea activelor companiei, din care au fost scăzute datoriile actuale şi cele care vor fi acumulate până la momentul privatizării, precum şi potenţialul pieţei de transport feroviar din România.

Ministrul Transporturilor a adăugat că au avut loc discuţii legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru începerea licitaţiei, adăugând că un preţ prea mare ar fi făcut anumite companii să nu fie interesate să participe, iar unul prea mic ar fi permis prezenţa unor firme fără anvergura necesară.

El a menţionat că există şi condiţionalităţi sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfă să păstreze cât mai mulţi salariaţi care lucrează în prezent acolo.

Confederaţia "Cartel Alfa" şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să spună care sunt condiţiile referitoare la angajaţi incluse în dosarul de privatizare a CFR Marfă, susţinând că acesta a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.

CFR Marfă are un capital social de 312,34 milioane lei, deţinut integral de Ministerul Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici