- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.04.2013, 12:40)
- Departamentul Social - Mediafax
Privatizarea CFR Marfă: Sindicaliştii cer Guvernului să spună clauzele referitoare la angajaţi
Confederaţia "Cartel Alfa" şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să spună care sunt condiţiile referitoare la angajaţi incluse în dosarul de privatizare a CFR Marfă, susţinând că acesta a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.
Urmărește
616 afișări
Privatizarea CFR Marfă: Sindicaliştii cer Guvernului să spună clauzele referitoare la angajaţi (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Preşedintele Confederaţiei "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, arată, într-un comunicat de presă remis luni agenţiei MEDIAFAX, că dosarul privind compania CFR Marfă a fost întocmit fără consultarea sindicatelor, deşi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, se angajase oficial să discute cu reprezentanţii sindicaliştilor despre clauzele care îi privesc pe lucrători.
În opinia sindicaliştilor, preţul de pornire al licitaţiei stabilit la valoarea de 797.058.000 de lei este mult sub valoarea reală a CFR Marfa.
"Acest lucru, cât şi nivelul minimal foarte scăzut al cifrei de afaceri impusă potenţialului cumpărător favorizează o anumită categorie de investitori, interesaţi mai ales de destructurarea CFR Marfă decât de relansarea şi revitalizarea companiei", a precizat Confederaţia Naţională Sindicală în comunicatul citat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Bolojan: Bugetarii din Senat vor da concursuri
-
Antonescu: Sunt conectat puţin (cu partidele), adică atât cât trebuie
-
Bolojan insistă pentru restructurare: „Nu putem continua risipa banilor publici"
Totodată, sindicaliştii susţin că Executivul şi Ministerul Transporturilor şi-au asumat integral condiţiile impuse de Comisia Europeană faţă de CFR Marfă, aşa cum au fost ele negociate de Guvernul Boc, fără nicio intenţie de renegociere, deşi acest lucru era posibil.
"Confederaţia Naţională Sindicală «Cartel Alfa» şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să informeze oficial structurile sindicale despre condiţiile care au impact direct asupra angajaţilor şi care implică locurile de munca şi aduc atingere prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă din CFR Marfă şi care au fost incluse în dosarul de prezentare al companiei CFR Marfă. Reamintim Guvernului Ponta şi ministrului Tranporturilor că în cadrul Companiei CFR Marfă activează aproximativ 9.000 de oameni", se mai arată în comunicatul citat.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara vineri că procedura prin care s-a stabilit preţul de vânzare a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă a fost una complexă, care a avut la bază valoarea activelor companiei, din care au fost scăzute datoriile actuale şi cele care vor fi acumulate până la momentul privatizării, precum şi potenţialul pieţei de transport feroviar din România.
Ministrul Transporturilor a adăugat că au avut loc discuţii legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru începerea licitaţiei, adăugând că un preţ prea mare ar fi făcut anumite companii să nu fie interesate să participe, iar unul prea mic ar fi permis prezenţa unor firme fără anvergura necesară.
El a menţionat că există şi condiţionalităţi sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfă să păstreze cât mai mulţi salariaţi care lucrează în prezent acolo.
Anunţul de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor stabileşte că licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.
CFR Marfă are un capital social de 312,34 milioane lei, deţinut integral de Ministerul Transporturilor.
Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe