- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.04.2013, 12:40)
- Departamentul Social - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Privatizarea CFR Marfă: Sindicaliştii cer Guvernului să spună clauzele referitoare la angajaţi
Confederaţia "Cartel Alfa" şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să spună care sunt condiţiile referitoare la angajaţi incluse în dosarul de privatizare a CFR Marfă, susţinând că acesta a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.
Urmărește
616 afișări
Privatizarea CFR Marfă: Sindicaliştii cer Guvernului să spună clauzele referitoare la angajaţi (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Preşedintele Confederaţiei "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, arată, într-un comunicat de presă remis luni agenţiei MEDIAFAX, că dosarul privind compania CFR Marfă a fost întocmit fără consultarea sindicatelor, deşi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, se angajase oficial să discute cu reprezentanţii sindicaliştilor despre clauzele care îi privesc pe lucrători.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
-
Alegerile prezidenţiale din SUA 2024: Măsuri de securitate, luate în ziua votului în mai multe state americane
-
Viktor Orbán ia în batjocură ideea că România este mai bună decât Ungaria: „Cine crede asta, să se mute acolo”
În opinia sindicaliştilor, preţul de pornire al licitaţiei stabilit la valoarea de 797.058.000 de lei este mult sub valoarea reală a CFR Marfa.
"Acest lucru, cât şi nivelul minimal foarte scăzut al cifrei de afaceri impusă potenţialului cumpărător favorizează o anumită categorie de investitori, interesaţi mai ales de destructurarea CFR Marfă decât de relansarea şi revitalizarea companiei", a precizat Confederaţia Naţională Sindicală în comunicatul citat.
Totodată, sindicaliştii susţin că Executivul şi Ministerul Transporturilor şi-au asumat integral condiţiile impuse de Comisia Europeană faţă de CFR Marfă, aşa cum au fost ele negociate de Guvernul Boc, fără nicio intenţie de renegociere, deşi acest lucru era posibil.
"Confederaţia Naţională Sindicală «Cartel Alfa» şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să informeze oficial structurile sindicale despre condiţiile care au impact direct asupra angajaţilor şi care implică locurile de munca şi aduc atingere prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă din CFR Marfă şi care au fost incluse în dosarul de prezentare al companiei CFR Marfă. Reamintim Guvernului Ponta şi ministrului Tranporturilor că în cadrul Companiei CFR Marfă activează aproximativ 9.000 de oameni", se mai arată în comunicatul citat.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara vineri că procedura prin care s-a stabilit preţul de vânzare a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă a fost una complexă, care a avut la bază valoarea activelor companiei, din care au fost scăzute datoriile actuale şi cele care vor fi acumulate până la momentul privatizării, precum şi potenţialul pieţei de transport feroviar din România.
Ministrul Transporturilor a adăugat că au avut loc discuţii legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru începerea licitaţiei, adăugând că un preţ prea mare ar fi făcut anumite companii să nu fie interesate să participe, iar unul prea mic ar fi permis prezenţa unor firme fără anvergura necesară.
El a menţionat că există şi condiţionalităţi sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfă să păstreze cât mai mulţi salariaţi care lucrează în prezent acolo.
Anunţul de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor stabileşte că licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.
CFR Marfă are un capital social de 312,34 milioane lei, deţinut integral de Ministerul Transporturilor.
Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe