Senatul a respins moţiunea pentru demisia ministrului Transporturilor | Şova: Un ministru nu este şef de şantier/ Opoziţia: Sunteţi ministrul dezastrului

Senatul a respins moţiunea simplă, intitulată "România sub orânduirea PSD, ruşinea Europei la infrastructura de transport", prin care PNL şi USR cereau demisia ministrului Transporturilor, Lucian Şova.

Urmărește
473 afișări
Imaginea articolului Senatul a respins moţiunea pentru demisia ministrului Transporturilor | Şova: Un ministru nu este şef de şantier/ Opoziţia: Sunteţi ministrul dezastrului

Senatul a respins moţiunea Opoziţiei pentru demisia ministrului Transporturilor | Şova: Un ministru nu este şef de şantier/ Opoziţia: Sunteţi ministrul dezastrului

Şi senatorul PSD Marin Gheorghe a declarat că îl susţine pe ministrul Transporturilor, care îşi îndeplineşte programul de guvernare.

„În ultima perioadă opoziţia ne-a obişnuit să facă moţiuni gratuite. Eu cred că românii s-au săturat să audă din gură PNL şi USR despre parapadul din România. Nu trebuie să ne aşteptăm la altecva, pentur că orice ar face cabinetul PSD-ALDE pentru ei nu este bine pentru că nu este guvernul lor. Ministrul Transporturilor îşi îndeplineşte menirea, pune în practică programul de guvernare”, a declarat senatorul PSD Marin Gheorghe, în timpul dezbaterilor moţiunii simple.

Şi senatorul UDMR, Cseke Attila, a declarat că moţiunea simplă este un demers legitim al opoziţiei, însă nu vine cu soluţii. UDMR se va abţine de la vot, a precizat acesta.

„Moţiunea simplă este un demers legitim al opoziţiei. Nu trebuie să se suoere nimeni pentru o moţiune simplă, este o dezbatere care ne poate ajută că lucrurile să meargă mai bine, Eu propun să ne axam puţin pe soluţii. Din păcate nu sunt soluţii în această moţiune. Soluţii astăzi eu nu am văzut. Dacă vrem să avem o finanţare necesară, dacă vrem că indiferent de ministru al transporturilor, să recuperăm din ceea ce avem de recuperat. Grupul UDMR se va abţine la votul de la această moţiune”, a susţinut senatorul UDMR, Cseke Attila, în plen.

Pe de altă parte, opoziţia îl acuză pe ministrul Transporturilor, Lucian Şova, de incompetenţă. Senatorul PNL George Stângă, membru în Comisia pentru transporturi, i-a cerut demisia ministrului.

„Mi-aş dori să aşteptaţi cu atenţie argumentele PNL, dar şi strigătul disperat al milioanelor de români care văd foarte clar că gestionarea acestui minister nu este cea mai potrivită. Aş vrea să discut despe atitudinea domnului ministru. Pe lângă incompetenţa, atitudinea dvs trebuie şi ea sancţionată. Nu mai sprijiniţi aroganţa şi incompetenţa. Va solicităm să demisionaţi de la conducerea Ministerului Transporturilor. Sunteţi paralel cu nevoile cetatelor. Ne puneţi în situaţia să va cerem să plecaţi acasă. Aşa este mai bine pentru noi, aşa este mai bine pentru România”, a afirmat senatorul PNL George Stângă, în plen.

Acesta a amintit de marşul din vară al protestatarilor din Republica Moldova pentru autostradă.

„În vară zeci de mii din Republica Moldova au venit spre bucureşti pentru a trage un semnal de alarmă în privinţă importanţei construrii unei autostrăzi în zonă Moldovei. Moldova vrea autostradă, asta au strigăt cei care au participat la acest marş, care nu mai au încredere în Guvern. Este inadmisibil că cineva să îţi ofere bani şi tu să nu doreşti să îi iei. Proiectele sunt anesteziate din cauza incompetenţei persoanelor care conduc acest minister. Inaccesarea fondurilor europene este furt din buzunarul românilor. Ar trebui să fiţi pe teren, nu la biroul de la Minister. În ceea ce priveşte infrastructura CFR lucrurile sunt la fel de grave. Trenurile CFR catatori au întârziat la începutul acestui an, în medie, peste 200 de minute în fiecare zi. Asta în timp ce bani europeni aşteaptă să fie accesaţi de către ţara noastră”, a adăugat Stângă.

Şi senatorul USR, Allen Coliban, a declarat, în timpul dezbaterilor, că România are cel mai mare număr de morţi în accidente rutiere şi că ministrul Transporturilor, Lucian Şova, este de fapt un „ministru al dezastrului”.

„Incompetenţa dumneavoastră pun pe butuci transporturilor pe calea ferată. Vară această s-au prăbuşit două poduri de cale ferată. Doar întâmplarea a făcut să nu avem pierderi de vieţi omeneşti. Există un risc de a avea un ministru incompetent, cum este domnul Sova. Domnul Sova trebuie demis astăzi. În an centenar nu avem nicio autostradă care să lege regiunile româniei. Domnul Sova nu îşi doreşte asta. Avem cel mai mare număr de morţi în accidente rutiere în Europa. Cinci români mor în fiecare zi. Domnule Sova nu sunteţi ministrul dezastrului, ci sunteţi şi un mare mincinos. În CV scrie că sunteţi eficient. Sunteţi eficient doar să duceţi România spre dezastru”, a afirmat senatorul USR, Allen Coliban, în plenul Senatului.

Printre motivele pentru care USR şi PNL au depus, miercurea trecută, moţiunea simplă, se număra şi situaţia autostrăzilor şi a drumurilor naţionale "pline de gropi".

"Fără autostrăzi noi, cu autostrăzi vechi neîntreţinute, cu drumuri naţionale în mare parte impracticabile, pline de gropi şi cu poduri care au depăşit cu zeci de ani perioada de folosinţă - nu mai vorbim de perioade de garanţie. Aceste realităţi generează zilnic blocaje în trafic în aproape toate localităţile din ţară dar mai cu seamă în municipii şi oraşe. Ele sunt cauza principală a sute de accidente deosebit de grave cu victime umane, determină poluarea mediului, afectând comunităţile. Practic sunt direct afectaţi participanţii la trafic, transportatorii, administraţiile locale, întreaga populaţie a ţării", se arată în textul moţiunii simple.

Iniţiatorii moţiunii simple împotriva ministrului Transporturilor, Lucian Şova, au amintit şi declaraţiile făcute de Comisarul european pentru politică regională de pe data de 16 septembrie.

"Domnule ministru, chiar dacă aţi încercat să negaţi cele spuse de către Comisarul european pentru politică regională, acesta a revenit în data de 16 septembrie 2018 şi a precizat: -Domnul ministru spunea că există un grad de contractare de 200%, dar noi, la Comisie, nu am primit proiecte noi", potrivit sursei citate.

Cele două formaţiuni de Opoziţie arată că ţara noastră ar fi putut accesa fonduri de coeziune din partea Comisiei Europene dacă ar fi avut proiecte în acest sens.

"În propunerea Comisiei Europene pentru perioada 2021-2027, fondurile de coeziune alocate României sunt cu 10% mai mari faţă de cele prevăzute în actualul exerciţiu bugetar. Pentru a beneficia de aceşti bani România are nevoie de proiecte, însă Bucureştiul nu a trimis Comisiei Europene nimic nou pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, după proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni”, se mai arată în moţiunea simplă a PNL şi USR", mai precizează textul moţiunii.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici