„Vinerea verde”, varianta românească

Publicat: 12 03. 2021, 08:55
Actualizat: 12 03. 2021, 08:57

Se dat startul iniţiativei ”Vinerea Verde” pentru angajaţii din instituţiile publice. Ceea ce la noi este o noutate, în alte ţări se întâmplă demult. În vest, primarii de oraş, miniştrii şi chiar premierii au mijlocul lor de transport preferat.

Boris Johnson este cel care pedalează foarte mult. O face încă de când era primarul Londrei, unde a lăsat zeci de kilometri de benzi pentru biciclete.

După ce a devenit premier, Boris Johnson merge în deplasările din ţară cu trenul. De altfel, trenul a fost şi mijlocul de transport preferat de fostul premier britanic David Cameron.

Un îndrăgostiti de bicicletă este şi premierul Olandei Mark Rutte. De-i frig, de plouă, de bate vântul, Mark Rutte îşi pune geanta de premier pe bicicletă şi pedalează să rezolve problemele olandezilor. „Vinerea Verde” în varianta românească nu-l încântă pe activistul Greeanpeace Alin Tanase.

„Ideea în sine este bună, însă considerăm că este doar o mişcare de PR. Din păcate avem nevoie de infrastructură înainte de a fece conştientizări. Alternative nu există în momentul de faţă sau sunt foarte slab dezvoltate, prin urmare credem că programul va fi sortit eşecului. ”, a afirmat Alin Tănase, expert Greenpeace România. 

Tanczos Barna nu este primul care te îndeamnă să urci pe bicicletă. Adrian Năstase a făcut ture cu bicicleta în Casa Poporului. Au urcat pe bicicletă şi foştii minitri ai Mediului Attila Korodi şi Laszlo Borbely.

A pedalat pe bicicletă şi în pantofi de fiţe şi Elena Udrea. Ba chiar şi preşedintele Klaus Iohannis a urcat pe bicicletă în timpul campaniilor electorale. Cu toate astea, benzile pentru biciclete în Bucureşti au rămas la puţin peste 20 de km. Poluarea aerului din Bucureşti şi în alte oraşe mari a crescut de la an la an. Comisia Europeană a deschis chiar o procedutră de infrigment pentru lipsa programelor de control al poluării atmosferice.

CAUZE ALE POLUAREA AERULUI ÎN BUCUREŞTI

  • traficul rutier – peste 2 milioane de masini ce se afla zilnic pe străzile Capitalei
  • arderile necotrolate de gunoi
  • poluarea generată de construcţii şi şantiere ce nu respectă normele
  • lipsa spaţiilor verzi