(P) Nouă lucruri pe care ar trebui să le ştii despre Campari

Urmărește
648 afișări
Imaginea articolului (P) Nouă lucruri pe care ar trebui să le ştii despre Campari
Nu există multe sticle de alcool care să se facă remarcate aşa cum o face sticla de Campari de culoare roşiatică. Chiar şi atunci când este turnată într-un pahar, culoarea distinctă a acestei băuturi o face instantaneu de recunoscut.
 
Deşi de-a lungul timpului au apărut numeroşi concurenţi care au încercat să conteste dominaţia Campari, atunci când vine vorba de crearea cocktailurilor clasice precum Negronis şi Americanos, barmanii sunt de acord că pur şi simplu nu există niciun substitut pentru Campari.
 
Vrei să afli mai multe despre acest aperitiv italian excelent? Iată nouă lucruri pe care ar trebui să le ştii despre Campari.
 

Campari este mai bătrân decât Italia

 
În 1860, Gaspare Campari şi-a fondat marca de băuturi omonimă în oraşul italian Novara, la vest de Milano. Formarea companiei a precedat unificarea Italiei cu un deceniu întreg.
 

Ce a ajutat la popularizarea mărcii

 
La scurt timp după ce şi-a lansat marca de băuturi, Campari a deschis un magazin de vinuri în cel mai vechi centru comercial din Italia, Galleria Vittorio Emanuele II. Situat în inima oraşului Milano, la câţiva paşi de Domul oraşului, brandul a transformat magazinul de vinuri în barul de aperitive Camparino în 1915, oferind o gamă de aperitive şi lichioruri. Niciunul nu a fost mai popular decât aperitivul roşu amar.

 

Doar două din băuturile lui Gaspare au supravieţuit succesiunii proprietăţii

 
Când fiii lui Campari, Davide şi Guido, au preluat controlul asupra companiei în 1920, au redus portofoliul mărcii renunţând la unele dintre cele mai experimentale băuturi ale lui Gaspare. Ei au păstrat un singur aperitiv, Bitter Campari, şi un lichior clar, dulce-amărui, Cordial Campari. Producţia Cordial a încetat în anii 1990.
 

Campari, cocktail clasic

 
În anii 1920, Asociaţia Internaţională a Barmanilor a inclus două cocktailuri Campari în lista sa de băuturi clasice, The Unforgettables. Odată cu includerea lor, Americano şi Negroni au devenit două din puţinele reţete în care un brand specific a fost numit printre ingrediente.
 

Unele cocktailuri Campari reprezintă unificarea Italiei

 
Numit după Giuseppe Maria Garibaldi, generalul italian care a contribuit la unificarea ţării, cocktailul Garibaldi conţine Campari, sirop de trestie şi suc de portocale proaspăt stors. Băutura este un simbol al unificării nordului şi sudului ţării, Campari reprezentând Milano şi portocalele siciliene reprezentând sudul.
 

Campari este mai mult decât un aperitiv roşu amar

 
Deşi principala asociere este cu aperitivul roşu amar, Campari este una dintre numeroasele mărci de alcool care alcătuiesc Gruppo Campari. Grupul are în prezent birouri şi unităţi de producţie în 25 de ţări din întreaga lume şi cuprinde peste 50 de mărci diferite de alcool, inclusiv Aperol, Grand Marnier, Skyy Vodka şi Wild Turkey.
 

Arta face parte integrantă din istoria Campari 

 
Începând cu anii 1920, Campari a cooptat artişti renumiţi pentru a crea afişe care promovează băutura şi cocktailurile sale iconice. Printre artişti s-au numărat Ugo Mochi, Adolf Hohenstein, Marcello Nizzoli şi Leonetto Cappiello, care au creat celebrul afiş „Spiritello”, în care un sprit iese dintr-o coajă de portocală ţinând o sticlă de Campari.
 
O altă piesă, „Manifesto Campari”, proiectată de Bruno Munari în 1964, a coincis cu deschiderea liniei de metrou M1 din Milano. Imaginea prezintă un compozit fragmentat dintr-o serie de logo-uri Campari diferite, care au fost proiectate pentru a fi identificabile dintr-o privire (adică din interiorul unui vagon de metrou în mişcare). Grafica este acum expusă permanent la Muzeul de Artă Modernă din New York.

 

Campari are şi propria sa galerie

 
Galleria Campari s-a deschis în 2010, anul aniversării a 150 de ani a mărcii. Este situat în interiorul clădirii Liberty din Sesto San Giovanni, Milano, care a fost şi prima fabrică de producţie Campari.
 

Reţeta Campari este un secret bine păzit

 
Profilul de aromă dulce-amărui al lui Campari este produs prin infuzia de alcool şi apă cu ierburi amare, plante aromate şi fructe. Potrivit lui Eligio Bossetti, istoric la Villa Campari, doar trei persoane cunosc reţeta exactă, despre care se zvoneşte că ar conţine până la 80 de ingrediente. De fapt, formula este atât de secretă, încât identitatea celor trei posesori de reţete este, de asemenea, un secret bine păzit.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici