Care este adevăratul motiv pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99

De câte ori nu te-ai plimbat printre rafturile unui hipermarket sau ale unei librării doar ca să constaţi că toate produsele aflate la reducere costă 20,99 de lei ori 14,99 de lei. Iată că specialiştii au şi o explicaţie pentru aceste preţuri mici, în aparenţă.

Urmărește
10 afișări
Imaginea articolului Care este adevăratul motiv pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99

Care este adevăratul motiv pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Consumatorii vor cumpăra mai mult, încrezători fiind că plătesc mai puţin.

Potrivit profesorului de marketing Eric Anderson, din cadrul Northwestern University, şi profesorului Duncan Simester, de la Sloan School of Management din cadrul M.I.T, retailerii îşi rezervă anumite preţuri care se termină în 9 sau 99 pentru produsele aflate în perioada de reduceri. În schimb, preţurile celorlalte haine au cifre rotunde pentru a nu fi confundate cu produse de calitate îndoielnică.

Ei spun ca majoritatea clienţilor reactionează pozitiv la aceasta strategie, aşa că managerii de magazine cred că un preţ de 9,99 de dolari este mai "atrăgător" decât unul de 10 dolari, scriu cei de la Gizmodo, care citează un articol al celor doi profesori, publicat în Harvard Business Review.

Consumatorii vor cumpăra acelaşi produs dacă el costă 4,99 de dolari, decât unul similar, dar al carui preţ începe cu 5. Motivul este simplu. Prima varianta este una care îi va ajuta să economisească bani, cel putin teoretic. Însă, calculul nu este valabil doar pentru preţurile care scad, ci şi pentru cele care urcă.

Citeşte mai multe despre motivul pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99 pe www.incont.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici