Din culisele ofertei Petrom: care sunt cauzele mai puţin cunoscute ale eşecului?

O prevedere din contractul de privatizare a Petrom încheiat în 2004 între statul român şi grupul austriac OMV spune că statul român nu poate promova o ofertă publică de vânzare de acţiuni Petrom în Statele Unite fără aprobarea prealabilă a companiei şi a OMV.

Urmărește
11 afișări
Imaginea articolului Din culisele ofertei Petrom: care sunt cauzele mai puţin cunoscute ale eşecului?

Din culisele ofertei Petrom: care sunt cauzele mai puţin cunoscute ale eşecului? (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Această prevedere a făcut ca intermediarul, consorţiul condus de ruşii de la Renaissance Capital, să nu se poată discuta cu investitorii americani pentru a le promova oferta Petrom. Asta în condiţiile în care 12 dintre primii 20 de administratori de fonduri din lume sunt americani, printre ei numărându-se nume mari precum BlackRock, State Street, Fidelity sau Vanguard Group. Aceste grupuri au şi subsidiare în Europa, însă cea mai mare parte a banilor, dar şi puterea de decizie sunt în SUA.

Majorarea de capital a OMV a jucat de asemenea un rol important în desfăşurarea ofertei Petrom. Până la închiderea ofertei OMV, consorţiul de intermediere a ofertei Petrom a avut unele dificultăţi în a obţine unele date de la companie necesare în realizarea prospectului de ofertă, potrivit unor surse apropiate intermediarului. În aceste condiţii, prospectul preliminar aprobat de CNVM pe baza căruia intermediarii au realizat marketingul preliminar al ofertei şi a evaluat interesul investitorilor instituţionali, a conţinut minimul de informaţii, potrivit unor surse din piaţă.

Citeşte mai multe despre cauzele eşecului ofertei Petrom pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici