Asociaţie despre A1 Sibiu-Piteşti: Ar fi un miracol ca termenul de execuţie să fie respectat

Ar fi un miracol ca termenul de execuţie de 50 de luni să fie respectat, susţine Asociaţia Pro Infrastructură despre secţiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti.

Urmărește
3528 afișări
Imaginea articolului Asociaţie despre A1 Sibiu-Piteşti: Ar fi un miracol ca termenul de execuţie să fie respectat

„Începem şi cu sapa sau stăm doar cu Mapa? Aşteptată cu sufletul la gură de o ţară întreagă, Secţiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu. Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri şi 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri şi pasaje, păduri întregi de tăiat şi mutat, acces teribil de greu prin creierii munţilor croşetând pe lângă Olt, calea ferată şi DN7”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit acesteia, contractul semnat cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 7 februarie 2022 are ordin de începere dat în 1 iulie 2022 şi specifică negru pe alb ca depunerea PAC, Proiectul pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (AC), să se facă în 15 luni astfel încât la sfârşitul perioadei de 18 luni "toate activităţile de proiectare să fie finalizate" şi "să poată fi demarate lucrările de execuţie".

„Dar la 31.12.2023 nu avem nici urmă de AC, deci nu putem băga excavatoarele. Unde este blocajul? Probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice.
În ţara în care pădurile se fură... ca-n codru, este teribil de greu să le tai legal. Forajele geotehnice au fost efectuate peste tot pe unde nu erau copaci. Nu a fost rezolvat accesul pe zonele forestiere, adică pe aproximativ o treime din traseul autostrăzii, la 18 luni de la ordinul de începere. Dar să nu găsim scuze, ci soluţii. Sunt măcar două-trei portaluri din totalul de 14 şi cu siguranţă vreo 2-3-10 poduri din cele 50 de pe lot unde nu avem copaci şi/sau alte blocaje birocratice majore. La fel ca în foarte multe alte cazuri, antreprenorul poate veni în CNAIR cu documentaţia (PAC) necesară emiterii autorizaţiei de construire parţiale ca să se pornească... ceva. Iar în paralel să se rezolve şi paşii administrativi mai dificili. Altfel se pierde din ce în ce mai mult timp. Ar fi un MIRACOL ca termenul de execuţie de 50 de luni să fie respectat. De fapt, cu lentoarea turcilor de la Mapa-Cengiz şi cu obişnuita fugă de răspundere din CNAIR şi MT, mare minune să fie gata autostrada până în 2030, adică în mai puţin de 7 ani, darămite în 4 şi ceva cât cere contractul”, adaugă sursa citată.

Asociaţia cere asocierii Mapa-Cengiz şi oficialilor din CNAIR şi MT să identifice de urgenţă sectoarele unde proiectarea se poate livra şi aproba în vederea autorizării parţiale şi demarării lucrărilor în teren în 2024.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici