Boc: România a devenit un cimitir al maşinilor second hand după eliminarea taxei de mediu

Primarul Emil Boc cere Guvernului adoptarea unei soluţii legislative de înlocuire a eliminării taxei de mediu care a transformat România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană.

Urmărește
1277 afișări
Imaginea articolului Boc: România a devenit un cimitir al maşinilor second hand după eliminarea taxei de mediu

Boc: România a devenit un cimitir al maşinilor second hand după eliminarea taxei de mediu

Emil Boc a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că nimeni nu întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, în condiţiile în care se poate cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu.

”Din nefericire, politica noastră de eliminare a taxei de mediu a transformat oraşele noastre în cimitire ale maşinilor second hand, este o realitate crudă, dureroasă, extrem de nocivă din punct de vedere al mediului, de dăunătoare din punct de vedere al circulaţiei şi inconfortabilă din perspectiva cetăţeanului. Noi, cei din administraţiile marilor oraşe, suntem cei care plătim oalele sparte ale unei politici care transformă România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană. Să sperăm că la nivel guvernamental se va adopta cât mai curând o altă soluţie legislativă, pentru a tempera această degradare a mediului, a condiţiilor de mediu şi de a putea să adoptăm o soluţie de mobilitate, pentru că nimeni nu ne întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, când poţi cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, situaţia de la nivel naţional creată în urma eliminării taxei de mediu ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru guvernanţi că această politică trebuie oprită pentru a putea permite la nivel local elaborarea de politici de mobilitate urbană, de protecţie a mediului şi nu de înrăutăţire a acestor situaţii.

”Peste 20.000 de maşini s-au înmatriculat în Cluj-Napoca în urma eliminării acestei taxe şi aducerii maşinilor second hand. În plus, la acestea se adaugă maşinile studenţilor, lucru care se resimte în fiecare zi în trafic. Nimeni, în nici un oraş nu poate lărgi de la două la patru benzi străzile ca să poţi face faţă unei asemenea provocări, iar cei care suferă sunt locuitorii marilor oraşe. În acest an se vor înmatricula la nivel naţional minimum 600.000 de maşini care vor pune o povară uriaşă asupra administraţiei marilor municipii”, a spus Emil Boc.

Primarul Clujului a subliniat că la nivel european se observă o tendinţă a tinerei generaţii de a folosi sistemele de car sharing, ride sharing şi bike sharing iar acestea ar trebui încurajate.

Emil Boc participă, joi, la conferinţa „Mobilitatea viitorului la Cluj-Napoca” organizată în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Franceză din România (CCIFER), alături de Francois Coste, preşedintele CCIFER.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici