Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Românii care merg în excursii cheltuiesc de zece ori mai mult pe picnicuri decât la restaurante

Românii care merg în excursii (călătorii fără înnoptare) preferă picnicul, alocând 39,1% din bani pentru mâncare, băuturi şi ţigări, 31% pentru diverse cumpărături şi doar 4,5% pentru restaurante şi baruri, potrivit unui studiu al Institutului Naţional de Cercetare şi Dezvoltare în Turism (INCDT).

Urmărește
263 afișări
Imaginea articolului Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Românii care merg în excursii cheltuiesc de zece ori mai mult pe picnicuri decât la restaurante

Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Românii care merg în excursii cheltuiesc de zece ori mai mult pe picnicuri decât la restaurante (Imagine: Remus Suciu/Mediafax Foto)

În cazul excursiilor, cheltuielile pentru cumpărături ocupă ponderile cele mai importante. Dintre acestea, cea mai mare pondere o are cumpărarea de mâncare, băuturi şi tutun (39,1%), urmată de alte tipuri de cumpărături de bunuri de larg consum (31%).

Cheltuielile de transport reprezintă 14% din costul excursiei, şi doar 4,5% din bani sunt alocaţi pentru restaurante şi alte unităţi de alimentaţie publică.

"Această distribuţie arată în mod clar un comportament de consum specific pentru picnic, sau pentru popularele ieşiri la iarbă verde", se arată în studiul INCDT.

Activităţile culturale, sportive şi de agrement deţin o pondere nesemnificativă (1,2%), iar 10,4% dintre cheltuielile totale revin altor tipuri de cheltuieli.

Potrivit ultimelor date disponibile, în anul 2012 românii au cheltuit pentru excursii (călătorii fără înnoptare) aproape 5,6 miliarde de lei. În anul 2012 românii au făcut aproape 37,7 milioane de excursii. "Multe dintre acestea se pot identifica cu popularele ieşiri la iarbă verde sau grătare în alte localităţi în afara celei de domiciliu", se arată în studiul citat.

Autobuzul, microbuzul sau autocarul reprezintă mijlocul de transport cel mai folosit de rezidenţi în excursii, acestea deţinând o pondere de 40,5%. De asemenea, într-un număr mare, românii folosesc şi autoturismele, fie cele proprietare personală (37%), fie cele ale rudelor sau prietenilor (22,9%).

În schimb, trenul este foarte puţin folosit în aceste excursii (3,1%).

Agenţia Mediafax lansează, cu ocazia zilei de 1 mai, odată cu începerea sezonului de ieşiri la iarbă verde, o campanie numită "Viaţa după grătar", prin materiale de presă şi pe pagina sa de Facebook, despre şi pentru păstarea curăţeniei în zonele de picnic, amenajate sau nu de către autorităţi.

Postează pe timeline-ul Mediafax.ro poze cu zonele de picnic unde eşti la iarba verde. Arată-ne ce rămâne în urma ta şi a celorlalţi vecini de grătar.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici