Ceferiştii ies în stradă. Pichetează Guvernul şi prefecturile din mai multe judeţe

  • Sindicalişti din două federaţii ale angajaţilor de la căile ferate vor picheta miercuri Guvernul şi mai multe prefecturi din ţară, nemulţumiţi de situaţia gravă în care se află sistemul feroviar din România.
  • La protestul programat miercuri, între orele 12.30-13.30 participă membri ai Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL.
  • Aceştia vor picheta sediul Guvernului României şi sediile Prefecturilor din Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.
Urmărește
413 afișări
Imaginea articolului Ceferiştii ies în stradă. Pichetează Guvernul şi prefecturile din mai multe judeţe

Ceferiştii ies în stradă. Pichetează Guvernul şi prefecturile din mai multe judeţe

„S-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situaţia din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanţii. Mai mult decât atât, agravarea situaţiei economice şi lipsa unei asumări concrete în ceea ce priveşte luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activităţii la calea ferată”, se arată într-un comunicat al Blocului Naţional Sindical.

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, în materialul rulant, de falimentarea CFR Marfă şi de amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.

„Aceste teme, esenţiale pentru păstrarea activităţii de la calea ferată în parametri acceptabili, din toate punctele de vedere, au fost comunicate în ultimii ani tuturor prim-miniştrilor, tuturor miniştrilor ai transporturilor şi tuturor administraţiilor care s-au perindat înfruntea companiilor feroviare subordonate Ministerului Transporturilor. An de an ceferiştilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activităţii şi că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european”, susţin sindicaliştii.

Aceştia spun că nu s-a întâmplat nimic concret, aşa că „astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră in traficul de pasageri şi 17 km pe oră în traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară inregistrându-se nu mai puţin de 500 de restricţii de viteză”.

„În Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administraţiile căilor ferate europene. Deşi toată lumea recunoaşte subfinanţarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani şi ani la rând, cerându-se in schimb performanţă economică!!! Mai mult, suntem ameninţaţi cu disponibilizări de personal, deşi deficitele de oameni sunt uriaşe şi nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată”, se mai arată în comunicat.

Sindicaliştii susţin că reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare, nicidecum abordări contabiliceşti meschine şi singulare la nivel european în ceea ce priveşte forma şi conţinul acestora.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici