Consilierii generali nu au aprobat mutarea Primăriei Capitalei în alt sediu

Consilierii generali au respins, miercuri, proiectul privind aprobarea contractului de închiriere a unui nou sediu în care aparatul municipalităţii şi CGMB ar fi trebuit să se mute pe perioada consolidării actualului sediu.

Urmărește
47 afișări
Imaginea articolului Consilierii generali nu au aprobat mutarea Primăriei Capitalei în alt sediu

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu (Imagine: Răzvan Chiriţă/Mediafax Foto)

În acest sens primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat că licitaţia pentru execuţia lucrărilor de consolidare se află pe site-ul public urmând ca Primăria să fie mutată "etaj cu etaj".

"Vom începe lucrările şi vom muta Primăria etaj cu etaj pentru că nu-mi pot bate joc de cetăţeni. Dacă lucrurile stau în acest fel, pe măsură ce lucrările vor înainta, voi închiria etaj cu etaj noul sediul", a spus Sorin Oprescu.

Întrebat cum va fi efectuată plata chiriei, edilul şef al Capitalei a precizat că, în calitate de ordonator principal de credite, va efectua plata chiriei etaj cu etaj, în acest sens Oprescu precizând că răspunde în faţa Curţii de Conturi.

Consilierii PSD şi PNL au votat împotriva acestui proiect de hotărâre, apreciind că este prea mare cuantumul chiriei şi susţinând că "lucrările de consolidare ale actualului sediu pot fi desfăşurate cu oameni în imobil".

Potrivit proiectului de hotărâre suspus dezbaterii CGMB miercuri, închirierea noului sediu din Splaiul Independenţei nr. 291-293, sector 6, ar fi fost necesară pentru mutarea temporară a aparatului Primăriei Capitalei, precum şi a membrilor Consliului General al Municipiului Bucureşti, pe perioada consolidării imobilului din Bulevardul Regina Elisabeta nr 47 din sectorul 5.

Potrivit documentului, imobilul aparţine societăţii Iliotomi Grup SRL, cu sediul în sectorul 6 al Capitalei, firmă al cărei administrator este Antonios Tsesmetzis. Astfel, contractul de închiriere ar fi trebuit semnat pe o perioadă de trei ani cu posibilităţi de prelungire, iar municipalitatea ar fi urmat să plătească 17,84 euro pe lună pentru fiecare metru pătrat închiriat. Din cei peste 13.000 de metri pătraţi pe care-i are clădirea, ar fi urmat să fie închiriaţi 12.556,34 de metri pătraţi, rezultând aproximativ 2,7 milioane de euro pe an.

Potrivit contractului de închiriere, municipalitatea ar fi trebuit să plătească pe lângă chirie, cheltuielile cu serviciile şi utilităţile, cele privind salubrizarea, precum şi impozitele şi taxele pe partea de clădire închiriată.

De asemenea, chiria ar fi putut să fie majorată cu valoarea indicelui preţurilor de consum, prima indexare fiind trecută în contract la data de 1 ianuarie 2010.

Chiria ar fi urmat să fie facturată fără TVA, aceasta urmând să fie plătită în primele zece zile ale fiecărei luni, pentru luna precedentă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici